رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در انتقادهایی که به اساسنامه این فدراسیون وارد دانسته، نکته درستی را مورد تاکید قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از ایرادهای بزرگی که فیفا به پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال وارد کرده، حضور وزیر ورزش در بین اعضای مجمع است که استقلال فدراسیون را زیر سوال می‌برد.

محمد دادکان در انتقادی که به اقدام وزارت ورزش برای اصلاح اساسنامه داشته به نکته‌ای اشاره کرده که در راستای همین ایراد فیفاست. او تاکید کرده که وقتی اکثر باشگاه‌ها دولتی هستند و تابع نظر مقام بالاسری خود هستند، طبیعی است که وقتی در مجمع قرار باشد رای بدهند به کسی رای می‌دهند که وزیر بخواهد.

هر چند برخی تیم‌ها زیر مجموعه وزارت ورزش نیستند اما وزرای نفت و صنعت و … هم زیر مجموعه دولت هستند و با یک رایزنی ساده رای وزیر ورزش با آنها یکی می‌شود. به همین خاطر است که فیفا خواستار حذف دخالت وزیر ورزش در مجمع شده است.

دادکان تاکید کرده از بین تیم‌های لیگ برتری فقط تراکتور تبریز است که با شرایط کاملاً خصوصی اداره می‌شود و مسئولان فوتبال طوری رفتار می‌کنند که محمدرضا زنوزی را فراری دهند و دیگر تیم خصوصی هم در فوتبال ایران حضور نداشته باشد. البته شهر خودرو هم تا حدودی همین شرایط را دارد اما تراکتور با خیل عظیم هوادارانش شرایط متفاوتی دارد.

تراکتور در سالهای اخیر سهم زیادی از حضور تماشاگران در ورزشگاه داشته و پس از انتقال از سپاه به محمدرضا زنوزی با بودجه خصوصی فعالیت کرده و در حال حاضر هم سه کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران را در اختیار دارد.

ضمن اینکه این تیم در چند فصل اخیر یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در لیگ برتر بوده و در صورت ادامه لیگ نوزدهم بازهم یکی از شانس‌های قهرمانی است.

محمدرضا زنوزی مالک تیم فوتبال تراکتور در روزهای اخیر یکی از منتقدان جدی تصمیمات فدراسیون فوتبال بوده و حالا محمد دادکان به حمایت از وی انتقاداتش را مطرح کرده و خواستار حمایت از تیم های خصوصی در فوتبال شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.