رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال گفت: تا این لحظه خطر تعلیق فدراسیون فوتبال را تهدید نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا براتی درباره پروسه اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال، گفت: قبل از سال ۹۹، فدراسیون درصدد بود انتخابات ریاست را برگزار کند ولی فیفا با این استدلال که اساسنامه فدراسیون فوتبال فاقد شرایط اساسنامه فیفا است، از برگزاری انتخابات ممانعت کرد و خواستار اصلاح اساسنامه موجود شد.

وی افزود: در همین راستا، فدراسیون اصلاح اساسنامه را در دستور کار قرار داد. بر اساس جدول زمانبندی که به تصویب فیفا رسید، مقرر شد این کار با مشارکت همه اعضای مجمع و همکاری فیفا صورت بگیرد. در اقدامی بی سابقه، فدراسیون فوتبال مبادرت به اخذ نظرات اعضای مجمع فدراسیون کرد. هدف فدراسیون جلب مشارکت حداکثری اعضای مجمع بود. بعد از جمع آوری نظرات، پیش نویس اساسنامه بر اساس نظرات ماخوذه آماده و در موعد مقرر برای فدراسیون جهانی ارسال شد.

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال تاکید کرد: ارسال اساسنامه به فیفا به منظور تصویب آن در فیفا نیست. تصویب اساسنامه در صلاحیت مجمع عمومی فدراسیون است ولی از آنجا که باید استانداردهای موردنظر فیفا و تعهدات بین المللی رعایت شود، پیش نویس برای فیفا ارسال می شود که اگر در جهت استانداردها، نظری دارد اعلام کند. بعد از تامین این نظرات، اساسنامه مجددا به اعضای مجمع اعلام می شود.

براتی درباره مطرح شدن بحث تعلیق فدراسیون فوتبال ایران یادآور شد: جمعه گذشته نامه ای از فیفا به فدراسیون فوتبال ایران واصل شد. در این نامه به تعداد بسیار محدودی از موضوعاتی که مدنظر فیفا بود، اشاره شد. اعدادی که در رسانه ها - درباره ایرادات فیفا به پیش نویس اساسنامه- مطرح شده، گمانه زنی بوده و صحیح نیست. حتی این اعداد نزدیک به عدد واقعی نیست. تعداد اشکالات بسیار محدود است و فدراسیون در تلاش است نظر فیفا را تامین کند. با تعاملی که با فیفا داریم، این مسئله انجام می شود. در این نامه به این موضوع (تعلیق) اشاره نشده است.

رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در پایان در پاسخ به این سئوال که یعنی خطری فدراسیون ایران را برای تعلیق تهدید نمی کند؟ گفت: ان شاءالله که مشکلی برای فدراسیون وجود ندارد. تا این لحظه (عصر روز سه شنبه) چنین چیزی وجود ندارد!

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )