پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: با شیوع ویروس کرونا و بازی‌های بدون تماشاگر ادامه لیگ هیچ جذابیتی برای دیدن ندارد.

محمد نوازی در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص شروع دوباره لیگ نوزدهم از اواخر خرداد گفت: چند تیم شرایط را برای بازی خوب نمی‌بینند و اعتقاد دارند ویروس کرونا می‌تواند برای بازیکنان و خانواده‌هایشان دردسرساز شود. البته حرف درستی هم می‌زنند و امکان دارد با توجه به اینکه فوتبال یک بازی پربرخورد است اتفاقات زیادی در آن بیفتد. بنابراین مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید با یک تدبیر ویژه یا لیگ را ادامه دهند که کسی دچار آسیب دیدگی نشود و یا به طور کامل لیگ نوزدهم را تعطیل کرده و شرایطی را به وجود آورند که لیگ بیستم را بدون استرس و نگرانی تیم‌ها آغاز کنند.

وی تاکید کرد: باید بپذیریم که با شیوع ویروس کرونا و بازی‌های بدون تماشاگر دیدن لیگ هیچ جذابیت و لذتی نخواهد داشت. فوتبال زیبایی‌هایش به حضور تماشاگران است هوادارانی که تیم شان گل می‌زند و یا گل می‌خورد رفتارهای زیبایی از خود به نمایش می‌گذارد. حمایت از تیم خود و کرکری برای حریف باعث می‌شود لیگ جذابیت پیدا کند اما بازی بدون تماشاگر حتی ارزش دیدن هم ندارد. بنابراین باید چاره‌ای اندیشید تا این مسابقات یا تعطیل شود یا به بهترین وجه برگزار شود.

نوازی تاکید کرد: چیزی به پایان لیگ باقی نمانده اما همه تیم‌ها حق دارند بابت سلامتی شان اعتراض کنند بنابراین هنوز هم نمی‌دانیم آیا لیگ در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد یا خیر.

وی در مورد زمان کم تیم‌ها برای آمادگی بدنی بازیکنان گفت: نقش کادر فنی و مربی بدنساز در این برهه بسیار حساس است. بازیکنانی که سه ماه است تمرینات منظم نداشتند شرایط سختی برای شروع لیگ دارند درست است آنها انفرادی تمرین کردند اما تمرینات گروهی و پرفشار به مراتب بهتر از انفرادی تمرین کردن است. بنابراین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هیچ بازیکنی در این ۹ هفته باقی مانده دچار مصدومیت شدید نشود.

پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد شرایط این روزهای آبی پوشان گفت: خوشحالم از اینکه مصدومانی چون یزدانی، دیاباته، شجاعیان به آمادگی رسیده و قرار است در تمرینات گروهی شرکت کنند اما نباید فشار زیادی به بازیکنان آورد زیرا احتمال مصدومیت وجود دارد ولی اعتقاد دارم کادر فنی می‌تواند با به وجود آوردن شرایط خوب روحی و روانی نفرات استقلال را آماده شروع دوباره لیگ کند هر چند که استقلال و تیم‌های پرطرفدار از نبود تماشاگر لطمه خواهند خورد.

وی در پایان و در مورد اینکه چه تیمی در پایان فصل به قهرمانی خواهد رسید، گفت: هیچ چیز مشخص نیست یادم است وقتی در تیم بهمن بازی می‌کردم ۸ امتیاز از سایر حریفان جلو بودیم و فکر می‌کردیم قهرمان خواهیم شد اما به یک باره شرایطی به وجود آمد که به راحتی قهرمانی را از دست دادیم. فوتبال در زمین مشخص خواهد شد. ۹ بازی و ۲۷ امتیاز می‌تواند شرایطی را به وجود آورد که یک تیمی که بازی‌های خود را با پیروزی برساند به قهرمانی رسیده و شرایط جدول را تغییر دهد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )