کوروش برمک مربی تیم فوتبال چوکای تالش با انتقاد از اظهارات معاون وزیر بهداشت، لیگ‌های دسته‌های دوم و سوم فوتبال را به بچه سرراهی تشبیه کرد.

کوروش برمک در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره اظهارنظر معاون وزیر بهداشت مبنی بر اینکه تنها مسابقات لیگ‌های برتر و دسته اول فوتبال برگزار خواهند شد، اظهار داشت: همین صحبت غیرمسئولانه، شهری چون تالش و تیم ما را به ابهام برده است. در شرایطی که همه مسئولان و مردم زحمت می‌کشند تا التهابات کم شود، با یک اظهارنظر در ورزش ما، ابهام ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه شرایط او و سایر اعضای تیم چوکا مشخص نیست، تصریح کرد: اکنون نمی‌دانیم باید چه کنیم. با مدیران سازمان لیگ صحبت کردیم که گفتند در روزهای آینده اظهارنظر می‌کنند. آنها می‌گفتند ما برنامه را دادیم و روز سیزدهم تیر، نخستین دیدار ما مقابل شهرداری ماهشهر است. همه تیم‌ها تست کرونا می‌دهند که چوکا نیز چنین کاری خواهد کرد. متاسفانه لیگ‌های دسته‌های دوم و سوم را بچه سر راهی قرار دادند. اگر قرار است اتفاقی در فوتبال روی بدهد، فرقی میان لیگ دسته سوم و لیگ برتر وجود ندارد.

مربی تیم فوتبال چوکای تالش با اشاره به تفاوت میان لیگ برتر و لیگ‌های دسته‌های پایین‌تر بیان کرد: اگر فوتبال ایران چند سال برگزار نشود، بازیکنان و مربیان لیگ برتری اگر پول هم نگیرند، از پس خودشان برمی‌آیند. باشگاه‌های دسته‌های پایین‌تر اما باید ماهیانه حدود دو میلیون تومان به بازیکنان و مربیان خود پرداخت کنند و حالا که چنین نکرده‌اند، اعضای این تیم‌ها گرفتار شده‌اند. مسئولی که می‌گوید فوتبال برگزار نشود، بگوید چرا بازار باز شد. به این خاطر که درآمد کسبه در خطر است.

برمک با بیان اینکه شرایط مالی بسیاری از بازیکنان و مربیان خراب شده است به تسنیم گفت: رعایت بهداشت عمومی وظیفه همه است، اما وقتی ستاد مبارزه با کرونا مجوز تمرین داده، همه باید از آن اطاعت کنند. نمی‌دانم چرا مسئولان اجازه می‌دهند هر کسی درباره برگزاری لیگ صحبت کند و انگار کار کسی که همهمه ایجاد می‌کند، پیش می‌رود. حرف مدیران باشگاه‌هایی چون استقلال و پرسپولیس که هوادار دارند اجرا می‌شود، اما نباید شهری چون تالش که در مقایسه با تیم‌های بزرگ ایران هوادار ندارد، مظلوم واقع شود. مگر خون هواداران آن تیم‌ها رنگین‌تر است؟

«اگر کارمان را شروع کنیم و مسابقات برگزار نشود،‌ ظلم به ما نیست؟»، وی ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: خیلی از تیم‌ها بازی‌‌های تدارکاتی گذاشتند که برخی از آنها تست کرونا هم نداده‌اند. اگر قرار است مسابقات در هر زمانی برگزار شود، باید لیگ امسال را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دهیم. در شهریور و مهر، مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا را داریم و AFC هم رقابت‌های خود را طبق برنامه برگزار می‌کند. در ایران هنوز دعوا سر این است که مسابقات برگزار شود یا خیر.

مربی تیم چوکای تالش با بیان اینکه هر تصمیمی برای فوتبال کشور گرفته می‌شود باید در همه لیگ‌ها اجرا شود، اظهار داشت: یک نفر از ما پرسید مگر شما توان مالی دارید که به برگزاری ادامه رقابت‌ها اصرار می‌کنید؟ مگر مسابقات باشگاه‌های شهر خودرو، پارس جنوبی، نفت مسجدسلیمان، ملوان و داماش که از بی‌پولی می‌نالند و برخی از آنها حقوق اعضای تدارکات را نداده‌اند، در لیگ برتر و لیگ یک شرکت نمی‌کنند؟ ما نمی‌گوییم توانایی مالی داریم، اما مسئولان تالش به ما کمک می‌کنند تا به مسابقات ادامه دهیم.

برمک با بیان این مطلب که قانونگذاران باید تصمیمی واحد و جهادی بگیرند، تصریح کرد: فقط سلامت مردم برای ستاد مبارزه با کرونا مهم است و اگر تمرینات گروهی و مسابقات مشکل داشت، مجوز آن صادر نمی‌شد. آقایان دنبال چه چیزی هستند؟ از مسئولان می‌خواهم به خاطر لیگ برتر که هیچ چیزی در آن نیست، لیگ‌های دسته‌های پایین‌تر را خراب نکنند. تیم‌های لیگ برتری از تیم‌های دسته دوم و سوم بازیکن می‌گیرند و خودشان بازیکن تولید نمی‌کنند. آن وقت مدعی هستند خودشان باید باشند و ما به خانه برویم؟ ما در فوتبال بودیم و خیلی از مسائل را می‌فهمیم.

وی با بیان اینکه تالش به‌عنوان منطقه سفید کرونا شناخته شده است، خاطرنشان کرد: فوتبال، تمام زندگی مردم تالش و بسیاری از شهرهای دیگر است. تدارکات ما چهار ماه است پولی نگرفته. دغدغه ما این است که فوتبال باید باشد و در این بحران، این ورزش باید مطابق دستورات ستاد مبارزه با کرونا پیش برود. از مسئولان ذی‌ربط، از جمله معاون وزیر بهداشت می‌خواهم به‌صورت تخصصی درباره فوتبال اظهارنظر نکنند، چون تخصص آنها در بهداشت است، نه فوتبال و مسئولان سازمان لیگ باید در این باره نظر بدهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.