سرمربی تیم ملی فوتسال ایران به انتقادات اخیر کارشناسان در مورد اینکه هر فردی سرمربی بعدی این تیم شود کار سختی دارد، واکنش نشان داد.

سید محمد ناظم الشریعه در گفتگو با ایسنا، در مورد اینکه با تعویق یکساله جام جهانی، تیم ملی فوتسال نیز یک سال پیرتر خواهد شد، گفت: باید قبول کرد که فوتسال جای بازیکنان آماده است و این آمادگی است که حرف اول را می‌زند نه سن و سال. بازیکن اگر بتواند از لحاظ بدنی و فنی شرایط خوبی داشته باشد، در تیم ملی حضور پیدا می‌کند. من میانگین سنی تیم‌های ملی در سه دوره اخیر جام جهانی را دارم. در سال ۲۰۰۸ ما مسعود دانشور را با ۲۳ سال سن داشتیم اما اصغر قهرمانی با ۳۷ سال هم در تیم ملی بود. همیشه اینطور بوده که تیم تلفیقی از بازیکنان با تجربه و جوان بوده است. در همین دوره قبلی کشاورز و طاهری بار تجربی تیم را به دوش می‌کشیدند و همه دیدند که کشاورز مهم‌ترین گل زندگی‌اش را به برزیل زد. به نظرم اگر بازیکنانی که کمی سنشان بالاتر است مثل جوان‌ها تمرین کنند، مشکلی برای همراهی تیم ملی ندارند.

سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد نظر برخی کارشناسان که گفته‌اند با توجه به عدم جوانگرایی در تیم ملی فوتسال سرمربی بعدی تیم ملی کار دشواری دارد، تاکید کرد: این حرف‌ها واقعا غیر منطقی است. ما بعد از جام جهانی ۲۰۱۶ در بازی‌های داخل سالن آسیا ۵ بازیکن جدید و جوان به تیم ملی تزریق کردیم، سعیدعباسی، مسلم اولاد قباد، محمد شجری، ابوالقاسم عروجی و علیرضا رفیعی پور از جمله این بازیکنان بودند. کاری کردیم که کفه ترازو برابر باشد و اینطور نیست که به بازیکنان جوان بها ندهیم. همانطور که نمی‌توانیم توانایی‌های بازیکنانی مثل جاوید، طیبی، اسماعیل پور، حسن زاده و ... را نادیده بگیرم به جوان‌ها هم چشم داشتیم. قبلا از تیم امید توحید لطفی و محمد طاهری را دعوت کردیم اما این‌ بازیکن‌ها خودشان را به تیم ملی تحمیل نکردند و با انتخاب‌های اشتباه در تیم باشگاهی فرصت بازی کردن را از دست دادند. در سمت مقابل مهدی کریمی جوان به تیم ملی اضافه شده که با یک انتخاب خوب هم در لیگ عملکرد خوبی داشته و هم خود را به کادرفنی تیم ملی تحمیل کرده است.

ناظم الشریعه در پایان صحبت‌های خود با ایسنا گفت: من در سال ۹۷ شش ماه اردو را فقط به دعوت از بازیکنان جوان اختصاص دادم و حدود ۸۰ بازیکن را دعوت کردیم و مورد بررسی قرار دادیم. بازیکن جوان زیاد هست و پشتوانه سازی هم کردیم اما اینطور نیست که روی بازیکنان با تجربه که هنوز امادگی زیادی دارند دیگر حساب نکنیم و بازیکنان جوان را در کنار این بازیکنان استفاده خواهیم کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.