یک سایت خبری اعلام کرد استعدادیاب‌های پرتغالی بعد از تجربه موفق مهدی طارمی و مهرداد محمدی در این کشور، فوتبال ایران را زیر نظر گرفته‌اند و احتمال انتقال سه بازیکن سپاهان به اروپا وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، تجربه موفق مهدی طارمی و مهرداد محمدی در اولین سال حضورشان در لیگ فوتبال پرتغال باعث شده است تا توجه استعدادیاب های پرتغالی به سمت فوتبال ایران جلب شود. این خبری است که سایت «footbola» ایتالیا آنرا منتشر کرده و مدعی شده است حضور لژیونرهای ایرانی در لیگ پرتغال در آینده بیشتر می‌شود بویژه با رصد تیمی مثل سپاهان و بازیکنانی نظیر پیام نیازمند، سروش رفیعی و محمد محبی.

این سایت ایتالیایی نوشت: «بازار فوتبال پرتغال چشم اندازهای خود را روی دنیای پارسی (ایران) قرار داده است و به نظر می‌رسد اتفاقات دیگری در آینده برای ایرانی‌ها قابل پیش بینی باشد.

تعجب آور است که حتی دو ایرانی قبل از تعطیلی مسابقات فوتبال در فهرست ۱۰ گلزن برتر لیگ پرتغال قرار دارند. مهرداد محمدی یکی از معدود نکات مثبت فصل فاجعه بار تیم آوس بود: ۷ گل و ۶ پاس گل در ۲۰ بازی. محمدی در اولین تجربه خود در خارج از ایران خوب عمل کرده است و در صورت موافقت آوس احتمالاً فصل آینده به تیم دیگری می‌رود. او به عنوان مهاجم اول بازی می‌کند ولی باتوجه به شرایط بدنی می‌تواند خارج از محوطه جریمه هم بازی کند.»

این گزارش در ادامه به سمت مهدی طارمی مهاجم تیم ریوآوه می‌رود: «مهدی طارمی تابستان گذشته با استعداد خوبی به پرتغال آمد. کارلوس کاروالهال سرمربی ریو آوه کار خارق العاده ای را روی بازیکنانش داشت و طارمی کسی بود که بیشترین نفع را برد: ۸ گل در لیگ.»

سایت ایتالیایی همچنین از امیر عابدزاده دروازه بان ایرانی تیم ماریتیمو پرتغال هم نام برده است که سابقه حضور در جام جهانی را دارد و سه بار درون دروازه تیم ملی ایران قرار گرفته است.

در پایان این گزارش آمده است: «بازیکنان ایران - در پرتغال - به این سه نام محدود می‌شود ولی می‌تواند در آینده بیشتر شود. لیگ قهرمانان آسیا توسط استعدادیاب های پرتغالی که قصد دارند بازیکنان بالغ و آماده را به لیگ خود بیاورند، زیر نظر گرفته می‌شود؛ به ویژه سپاهان تیمی است که با دقت بیشتری رصد و کنترل می‌شود با بازیکنانی چون پیام (نیازمند) دروازه بان، رفیعی (سروش) هافبک و بالاتر از همه محبی (محمد) جوان که آینده خوبی برای بازی در یک لیگ اروپایی دارد.»

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.