پیش بینی مسئولان وزارت بهداشت و عوامل درگیر با کرونا این است که ویروس دردسرساز تا ماه های آینده هم جزو از زندگی مردم است و همه باید با شرایط زندگی با آن کنار بیایند.

به گزارش خبرنگار مهر، تمرینات تیم ها برای حضور در ادامه نوزدهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر شروع شده اما هنوز به هفته اول نرسیده برخی تیم ها شروع به بهانه گیری کرده اند و بازیکنانی که خارج از فوتبال به کرونا مبتلا شده اند را به تمرینات نسبت می دهند.

بازیکنان و عواملی که در همین هفته اول تست کرونای آنها مثبت اعلام شده است طبیعتاً از قبل مبتلا شده اند و بیماری شان هیچ ربطی به شروع تمرینات ندارد. بنابراین این بهانه نمی تواند از سوی تیم ها پذیرفته شود که بازیکنانشان با شروع تمرینات مبتلا شده اند.

از سوی دیگر پیش بینی مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا این است که مردم باید پاییز و زمستان پیش رو را هم با این ویروس سر کنند و طبیعتاً زندگی همه مردم تحت تاثیر کرونا قرار خواهد داشت.

در این میان از مردم خواسته شده است که همچنان تدابیر بهداشتی را در نظر داشته باشند و علاوه بر اینکه زندگی عادی خود را ادامه می دهند، در رعایت نکات بهداشتی هم بهتر از قبل عمل کنند تا این دوره نیز رد شود.

پرسش این است که اگر به زعم برخی مربیان و مسئولان تیم ها، ادامه رقابتهای لیگ نوزدهم برگزار نشد، تکلیف لیگ بعد و مسابقات بعدی چه می شود؟ آیا می توان فصل بعدی رقابت ها را هم برگزار نکرد و فوتبال را تعطیل کرد؟ آیا نمایندگان ایران می توانند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت نکنند؟ آیا تیم ملی فوتبال ایران می تواند در مقدماتی جام ملت ها و جام جهانی شرکت نکند؟

مشخص است که پاسخ همه این پرسش ها منفی است. بنابراین حالا که قرار است چند ماه آینده را هم مردم با کرونا کنار بیایند و زندگی کنند، بهتر است مسئولان فوتبالی هم به جای بهانه تراشی و اصرار به تعطیلی مسابقات، به فکر تدبیری درست برای ادامه بازیها با رعایت نکات بهداشتی باشند.

تیم های لیگ برتری نیز باید از این فرصت ۹ هفته ای برای کسب تجربه دوره بعد استفاده کنند و خود را برای فصل بعد با شرایطی که الان در جامعه برقرار است آماده کنند. طبیعی است که فصل بعد رقابت های لیگ برتر هم باید در همین شرایط کرونایی شروع شود.

به همین خاطر مسئولان تیم ها و مدیران باشگاه ها به جای بهانه گرفتن به فکر تدبیر کردن برای ادامه تمرینات و مسابقات در بهترین شرایط باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.