پزشک تیم گل گهر سیرجان در خصوص بازیکنان مبتلا به کرونا این تیم توضیحاتی را ارائه داد.

محمد علی زارع در گفت و گو با ایسنا در واکنش به ابتلای بازیکنان این تیم سیرجانی به ویروس کرونا گفت: بازار شایعه در این خصوص زیاد است و ممکن است کسانی به این ویروس مبتلا بشوند و در دو هفته کار درمان شان انجام می شود. خیلی مهم است که ما صداقت کلام را داشته باشیم. باشگاه این مساله دقیق تر اعلام خواهد کرد و طی بیانیه ای رسما در این خصوص واکنش نشان خواهد داد.

او ادامه داد: ما به خاطر حساسیتی که باشگاه روی سلامتی بازیکنان دارد، از روز اول دائم با ما در تماس بودند که ما دائم بازیکنان را رصد کنیم. ما در این مدت سه بار تست پزشکی انجام دادیم و عین پروتکل هایی که استاندارد جهانی است، در آن مسیر حرکت کردیم. در مرحله اول یک معاینه ای صورت می گیرد و وتست های تب و اکسیژن خون صورت می گیرد. اگر مورد مشکوکی مشاهده شد، یک تست خون انجام خواهد گرفت و بعد از آن یک تست خون ثانویه صورت می پذیرد و اگر مورد دیده شده بسیار مشکوک تلقی شد، یک تست تی سی آر گرفته می شود.

زارع افزود: ما این مسیر را در سه هفته گذراندیم باشگاه برای انجام دادن این تست و کیت های پزشکی هزینه های زیادی متقبل شده است و آقای جواهری اصرار داشتند که بهترین کیت های پزشکی در این رابطه استفاده شود. من هم همین تلاش را انجام دادم و گران ترین و با کیفیت ترین کیت های لازم را خریداری کردیم. تست های مرحله اول و دوم تیم ما منفی اعلام شد. تستی که ما روز جمعه گرفتیم بر اساس معیارهایی که ستاد مبارزه ملی با کرونا، وزارت بهداشت، فدراسیون پزشکی ورزشی، سازمان لیگ و ایفمارک به ما اعلام کردند، بوده است و ما بر طبق همین شاخص جلو می رویم.

پزشک تیم گل گهر سیرجان خاطرنشان کرد: تی سی آر جزو الزامات تمرین یک تیم فوتبال است اما به عنوان یک پزشک عرض می کنم این تست جایگاهی در غربالگری ندارد اما ستاد ملی کرونا اعلام کرده است که تست اصلی را برای بررسی بازیکنان در نظر گرفته بشود و من سعی کردم از ۵ آزمایشگاهی که وزارت بهداشت معرفی کرده است، بهترین آزمایشگاه را انتخاب کنم. در این کیت های آزمایشگاهی بهترین کیفیت ها مد نظر قرار گرفته است و دقیق ترین نظرات روی آنها اعمال می شود.

او در ادامه اضافه کرد: ما با توجه به شرایط موجود بنا را بر این گذاشتیم که تعدادی از بازیکنان تیم ما دچار این ویروس شده اند و ما از طریق مراجع ذی ربط اسامی آنها را مشخص خواهیم کرد. ما دیروز (شنبه) چندین جلسه برگزار کردیم و با افراد مختلفی از مسوولان صحبت های لازم را انجام دادیم و فکر می کنم این مساله به معاونت وزارت ورزش و جوانان منتقل شده است. ما امروز یک جلسه اضطراری خواهیم داشت و چیزی که من پیشنهاد دادم این است یک هفته تمرینات با به مدت یک هفته به طور کامل تعطیل شود که مطابق با دستور العمل پروتکل های بهداشتی است. بعد از یک هفته در صورت لزوم مجددا تست خواهیم گرفت و بعد از آن تصمیم گیری خواهیم کرد.

پزشک تیم گل گهر در پایان گفت: تیم ما در قرنطینه خواهد رفت و ما جزئیات را اعلام می‌کنیم. اعدادی که در رسانه ها گفته شده است به هیچ عنوان درست نیستند و ما تعداد بازیکنان مبتلا به کرونا تیم را اعلام خواهیم کرد و من باید مستند تعداد این بازیکنان مبتلا را اعلام کنم. بهترین کار این است که تمام تیم ها از بهترین کیت های پزشکی و آزمایشگاه ها استفاده کنند. من پیشنهاد دادم اگر مشکلی در خصوص هزینه وجود دارد، با هماهنگی های لازم باشگاه این امکان را بدهد که با هزینه خودمان دیگران بتواننند این تست ها را انجام بدهند. در مجموع امیدوارم این مسائل و مشکلات در اسرع وقت حل بشود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )