سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از استادیوم آزادی به عنوان یکی از استادیوم‌های بزرگ و جذاب آسیایی مرکزی یاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه معرفی ورزشگاه های بزرگ و جذاب مناطق مختلف این قاره، اسامی استادیوم های بخش آسیای مرکزی را منتشر کرده است.

AFC برای بخش آسیای مرکزی استادیوم های آزادی ایران، پاختاکور ازبکستان، سالت لیک هندوستان، بانگاباندو بنگلادش و سنترال رپابلیکن تاجیکستان را انتخاب کرده است.

سایت کنفدراسیون آسیا درباره استادیوم آزادی نوشت: «استادیوم آزادی که برای میزبانی از بازی های آسیایی سال ۱۹۷۴ ساخته شده است، محل برگزاری بازی تیم ملی فوتبال ایران و همچنین مسابقات خانگی پرسپولیس و استقلال است. ساختار پیاله شکل که به ایجاد فضایی پر جنب و جوش و غالبا مرعوب کننده کمک می کند در مجموعه ورزشی آزادی قرار دارد که شامل یک مرکز ورزش های آبی و چندین بخش دیگر ورزشی است.

استادیومی که در سال ۱۹۷۱ افتتاح شد، در سپتامبر ۱۹۹۷ با حضور ۱۲۰ هزار تماشاگر در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ بین ایران و عربستان، دیداری که با نتیجه تساوی یک - یک تمام شد، رکورد زد. در آوریل ۲۰۱۵ و در دیدار پرسپولیس با النصر عربستان با حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی رکورد تماشاگران لیگ قهرمانان آسیا ثبت شد.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «این ورزشگاه میزبان نخستین فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸ بود زمانی که پرسپولیس در بازی برگشت با کاشیما ژاپن بازی داشت و قبل از شروع مسابقه، استادیوم پر شده بود.»

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.