ستاره پیشین تیم فوتبال بارسلونا معتقد است که فصل جاری لالیگا باید مختومه اعلام شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات لالیگای اسپانیا به مانند دیگر رویدادهای ورزشی این کشور از تاریخ ۱۲ مارس (۲۲ اسفند) در پی شیوع گسترده ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمده و زمان از سرگیری این مسابقات در هاله‌ای از ابهام است، این در حالی است که خاویر تباس، رئیس سازمان لیگ اسپانیا پیش از این گفته بود که احتمال دارد مسابقات فوتبال در این کشور از تاریخ ۱۸ مِی (۲۹ اردیبهشت) از سر گرفته شود و تا پایان ماه ژوئن هم خاتمه یابد.

هریستو استویچکوف که خود بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۸ عضو بارسلونا بود و با این تیم به عناوین مختلف از جمله پنج قهرمانی در لالیگا دست یافت، معتقد است بازی‌های فصل جاری لالیگا نباید ادامه پیدا کند و بارسلونا با این شرایط باید به‌عنوان قهرمان اعلام شود و در سوی دیگر دو تیم کادیس و رئال ساراگوسا، دو تیم بالای جدول لیگ دسته دوم هم به لالیگا صعود کنند.

اسطوره فوتبال بلغارستان در گفت‌وگو با برنامه «تی‌یمپو دِخوئگو» از شبکه رادیویی «کادنا کوپه» اسپانیا گفت: اگر نگاه کنیم که شرایط چگونه پیش می‌رود و با توجه به تعداد بازی‌هایی که برگزار شده، عادلانه خواهد بود اگر همین حالا فصل جاری لالیگا مختومه اعلام شود. تیم‌های زیادی با این شرایط در انتهای جدول می‌توانند بمانند، این در حالی است که بازی‌های زیادی هم باقی مانده است.

وی افزود: مسئولان فوتبال اسپانیا می‌توانند لیگ را همین‌طور مختومه اعلام کنند، تیمی هم به دسته پایین‌تر سقوط نکند و در کنارش دو تیم از دسته دوم صعود کنند و فصل آینده لالیگا با ۲۲ تیم برگزار شود. به‌هرحال دو تیم بالای جدول لیگ دسته دوم اسپانیا هم تلاش زیادی کرده و بازی‌های زیادی را برده‌اند.

در صورت از سرگیری بازی‌های لالیگا، این بازی‌ها پشت درهای بسته و بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. تاکنون ۱۳۱ هزار و ۶۴۶ نفر در اسپانیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این بین ۱۲ هزار و ۶۴۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.