فدراسیون فوتبال ایتالیا قصد دارد به هر شیوه ممکن فصل جاری مسابقات لیگ این کشور را به پایان برساند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گویا مسئولان فوتبال ایتالیا هیچ برنامه‌ای برای نیمه تمام گذاشتن فصل جاری رقابت‌های سری A‌ ندارند و می‌خواهند به هر قیمتی که شده این فصل را به پایان برساند، حتی اگر هفته‌های پایانی این فصل با هفته‌های نخست فصل آینده همپوشانی زمانی پیدا کند.

نزدیک به یک ماه است که تمامی مسابقات فوتبال در ایتالیا به دلیل شیوع کرونا در این کشور به حالت تعلیق درآمده است و با آمار روزافزون مبتلایان و کشته‌ها در این کشور، مشخص نیست که چه زمانی مسابقات از سر گرفته شوند.

تا پیش از این هم بحث ادامه پیدا کردن فصل تا ماه‌های جولای و آگوست (تیر و مرداد) مطرح شده بود اما ظاهراً برای ایتالیایی‌ها هیچ محدودیت زمانی جهت به پایان رساندن فصل وجود ندارد و آنها می‌خواهند هر طور شده فصل را به پایان برساند حتی اگر این مسابقات تا ماه اکتبر (مهر ماه) ادامه پیدا کند و این در حالیست که فصل جدید سری A هر سال از اواخر ماه آگوست آغاز می‌شود.

گابریله گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا در این خصوص به شبکه «رای اسپورت» گفت: تنها شیوه صحیح مدیریت چنین شرایط اضطراری این است که مسابقات فصل ۲۰-۲۰۱۹ را در همین سال جاری به پایان برسانیم، حالا به هر شیوه‌ای که امکانش وجود داشته باشد. ما داریم روی یکسری از فرضیات و گزینه‌ها کار می‌کنیم تا شرایط فعلی را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم.

گراوینای ۶۶ ساله ادامه داد: یکی از تاریخ‌های محتمل برای از سر گرفته شده مسابقات ۱۷ می (۲۸ اردیبهشت) است، اما ما می‌دانیم و و باز هم تأکید می‌کنیم که این فقط یک فرضیه است. به پایان رساندن سری A تا ماه‌های سپتامبر و اکتبر هم یک گزینه دیگر است. این راهی است که ما می‌توانیم از نابودی نه تنها فصل ۲۰-۲۰۱۹ بلکه فصل ۲۱-۲۰۲۰ جلوگیری کنیم.

در حال حاضر ۲۶ هفته از رقابت‌های سری A گذشته و ۱۲ هفته دیگر به پایان این رقابت‌ها باقی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.