ناظر سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا در ایران گفت: با توجه به تجربیاتی که از گذشته وجود دارد، متهم شدن فدراسیون به سندسازی عجیب نیست.

ایمان فرزین، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: متهم شدن فدراسیون فوتبال ایران به سندسازی اصلاً موضوع عجیبی نیست! در حقیقت نباید انتظاری غیر از این داشته باشیم. ما در این زمینه خوش سابقه نیستیم و این سوء ظن علیه ما همواره وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به خیانت برخی افراد به فوتبال ملی افزود: آن زمان دوستان کمیته ای برای صدور مجوز حرفه ای تشکیل دادند که کار اصلی این کمیته در حقیقت سند سازی و جعل اسناد برای فریب دادن ای اف سی و به منظور کسب مجوز حرفه ای برای باشگاهها بود. متاسفانه آن روزها همان آقایانی که برخی از ایشان اکنون در فدراسیون و سازمان لیگ مسئولیت دارند، با افتخار از اقدامات شان می گفتند و آن ها در راستای خدمت به فوتبال ملی می دانستند. شوربختانه اما سندسازی ها و جعل اسناد علاوه بر اینکه بلحاظ اخلاقی و شرعی نادرست است، یک خیانت بزرگ به فوتبال کشور بود، چرا که ما تلاش کردیم باشگاههای تقریباً ورشکسته را حرفه ای نشان دهیم!

فرزین همچنین اضافه کرد: آقایان باید پاسخ دهند کدامیک از باشگاههای لیگ برتر ما خصوصی هستند؟ کدامیک از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس – با میلیاردها تومان بدهی– دارای ترازنامه مالی مثبت بوده و هستند؟ آقایان علاوه بر فریب دادن AFC، موجب این شدند که هیچگاه این باشگاهها در راستای حرفه ای شدن اقدامی انجام ندهند، چرا که بدون داشتن شرایط لازم موفق شدند با کمک برخی دوستان و جعل اسناد مختلف اداری و مالی، مجوز حرفه ای را دریافت کنند.

مسئول سابق پخش تلویزیونی ای اف سی در ایران با اشاره به بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی گفت: با احترام به نظر وزیر محترم ورزش و جوانان، تا زمانی که این باشگاهها وضعیت مالی شفاف و مشخصی نداشته باشند و مادامی که تراز مالی آنان مثبت نباشد، امکان حضورشان در بورس وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، تا زمانی که مسأله حق پخش تلویزیونی حل نشده و امتیازات لازم به این دو باشگاه داده نشود، واگذاری آنها توسط وزارت ورزش و جوانان غیرمنطقی خواهد بود.

فرزین در پایان گفت: البته بنده همین مساله را از آقای ناظمی – سخنگوی وزارت ورزش و جوانان – پرسیدم و ایشان در جواب اشاره کردند که این موضوع یک فرایند ورزشی است و نه اقتصادی! هرچند به نظر من و براساس قانون، منفک شدن این دو باشگاه از تکلف دولت و واگذاری سهام آنها تحت عنوان دو شرکت غیردولتی، یک فرایند اقتصادی است و به این سادگی امکان پذیر نخواهد بود، چرا که زیرساخت های این اقدام هنوز فراهم نشده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.