سرمربی اسبق تیم های ملی فوتبال بانوان پس از بهبود پدرش از بیماری کرونا این روزها خود در قرنطینه خانگی به سر می‌برد.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم ایراندوست سرمربی تیم فوتبال البرز از اوایل اسفندماه درگیر بیماری کرونای پدرش نصرت ایراندوست بود و این روزها نیز در قرنطینه خانگی به سر می برد.

مریم ایراندوست در گفتگو با خبرنگار مهر درباره روزهای قرنطینه پدرش نصرت ایراندوست از پیشکسوت‌های فوتبال ایران به دلیل ابتلا به بیماری کرونا گفت: روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم. قرنطینه را از سوم اسفندماه سال ۹۸ آغاز کردیم ولی متاسفانه در روز ۱۲ قرنطینه علائم پدرم حاد شد. مجبور شدیم با پزشک شرایط را در میان بگذاریم و روز سیزدهم قرنطینه به کلینیک مراجعه کردیم. حدود ۳-۴ روز این وضعیت ادامه داشت تا تشخیص داده شود. شرایط به گونه‌ای بود که پزشک توصیه کرد تا زمانی که علائم حاد نشده او را در خانه نگه داریم، چرا که بیمارستان آلودگی های خاص خود را دارد اما در نهایت هر روز وضعیت بدنی پدرم بدتر شد (علائمی نظیر تب، لرز، تعریق و بدن درد) تا اینکه روز پنجم قرنطینه خانگی مجبور شدیم به بیمارستان برویم و پس از گرفتن سی تی اسکن و سی پی آر خون تشخیص بستری داده شد.

سرمربی تیم فوتبال بانوان البرز در ادامه افزود: با تزریق داروهای خوراکی خدا را شکر پس از چهار روز شرایط پدرم تثبیت و نرمال شد و او را مرخص کردیم، پس از آن دو هفته مجدداً قرنطینه خانگی را پشت سر گذاشت تا اینکه در روز نهم فروردین قرنطینه پدرم به اتمام رسید اما قرنطینه ما همچنان ادامه دارد و باید نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

وی در ادامه تأکید کرد: نه تنها ما، بلکه تمام مردم ایران باید تا به پایان رسیدن کرونا نکات بهداشتی را رعایت کنیم، چرا که این بیماری ناقلان خاموشی دارد که بسیار خطرناک است و اگر جامعه به شرایط عادی بازنگردد می تواند پیک بیماری را تشدید کند و شرایطی را به وجود آورد که بیماری طولانی تر و تا اواخر تابستان ادامه یابد اما اگر همه رعایت کنیم، ان شاء الله در اردیبهشت ماه از شرِ این ویروس خلاص خواهیم شد.

مربی لیگ برتر فوتبال بانوان در ادامه درباره شرایط برگزاری مسابقات نیز گفت: تصور من بر این است که مسابقات چه در بخش مردان و چه در بخش زنان به طور کلی کنسل شود. البته لیگ مردان موضوعاتی مانند جام باشگاه های آسیا را در پیش دارد اما شرایط در بخش زنان متفاوت است. تصورم بر این است که لیگ کنسل شود و تیم ها برای فصل آینده برنامه ریزی کنند، چرا که الان حدود یک ماه و نیم است هیچ تیمی تمرین ندارد، در بخش بانوان امکانات نسبت به مردان کمتر است، بسیاری از باشگاه های مردان به صورت کوچک تمرینات خود را ادامه داده اند اما این شرایط در بخش زنان وجود ندارد.

ایراندوست افزود: به همین دلیل اگر مسابقات تعطیل شود بهتر است، چرا که شرایط بسیار سخت است. اگر بخواهیم مسابقات را از سر بگیریم، حداقل تیم ها به یک ماه و نیم زمان نیاز دارند تا به شرایط خود بازگردند، در نهایت با عقل و علم مطابقت ندارد که مسابقات را از سر بگیریم. از طرف دیگر نیز همه ناراحت هستند. به نظرم در وهله اول سلامت ورزشکاران مهم است، نه رقابت و فوتبال.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.