فدراسیون جهانی فوتبال از در نظر گرفته شدن موردی استثنا برای مسابقات فوتبال دوره بعدی بازی‌های المپیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه آ اس اسپانیا، تعویق یکساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو، برای خیلی‌ها دغدغه‌هایی را به وجود آورد که شاید مهمترین آنها فوتبالیست‌های ۲۲ ساله‌ای بودند که تیم‌های امید کشورهای خود را به این رقابت‌ها رسانده بودند. موکول شدن المپیک به تابستان سال آینده بدان معناست که این بازیکنان در زمان برگزاری این مسابقات ۲۳ ساله یا بزرگتر خواهند شد و به همین دلیل آنها نگران بودند که قانون المپیک در مورد مسابقات فوتبال - قانونی که به تیم‌های فوتبال اجازه داشتن تنها ۳ بازیکن بالای ۲۳ ساله را در فهرست بازیکنان خود می‌دهد - شامل حال آنها شده و مانع از تحقق رؤیای‌شان برای بازی در المپیک شود.

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اما با انتشار بیانیه‌ای این دغدغه را برای این دسته از بازیکنان برطرف و اعلام کرده تمام بازیکنانی تیم‌هایی که جواز حضور در المپیک را کسب کرده‌اند، با همان نفرات و بازیکنان می‌توانند سال آینده در المپیک حضور پیدا کنند. این بدان معناست که محدودیت سنی فوتبالیست‌ها برای شرکت در المپیک به صورت استثنا برای المپیک بعدی یک سال افزایش پیدا می‌کند و بازیکنان متولد سال ۱۹۹۷ هم می‌توانند در آن شرکت کنند.

به این ترتیب این فرصت برای ستاره‌های جوانی مانند گابریل ژسوس، لائوتارو مارتینس یا عثمان دمبله و وایخو و مایورال فراهم می‌شود که سال آینده در المپیک شرکت داشته باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.