تیم فوتسال زنان ایران سال ۹۸ فرشته کریمی برترین و فنی ترین بازیکن آسیا را به دلیل آسیب دیدگی از دست داد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال زنان ایران علی رغم افتخار آفرینی و افتخاراتش در آسیا آن طور که باید به حقش نرسید و فدراسیون فوتبال در سالی که گذشت توجهی به زنان فوتسالیست نکرد.

* مخالفت یاری با حضور مربی مرد در رأس کار

پس از بلاتکلیفی تیم ملی در سال ۹۷ و رفتن شهرزاد مظفر سرمربی موفق تیم ملی، علی رعدی به عنوان مدیر فنی تیم ملی هدایت تیم را در اختیار گرفت و اردوهای ملی را آغاز کرد. اردویی که در اواخر سال ۹۷ آغاز شد و رنگ و بوی کودتا از آن پیدا بود چرا که چند تن از بازیکنان به اردو نرفتند. از همان ابتدا سال ۹۸ از شهناز یاری به عنوان یکی از مربیان در بدنه کادرفنی نام برده شد اما یاری به دلیل مخالفت با حضور مربی مرد در رأس کار مخالفت کرد و به همین دلیل در اردوهای ملی حاضر نشد.

* توسلی به تیم ملی دعوت نشد!

اردوهای تیم ملی سال ۹۸ در حالی آغاز شد که ستاره‌هایی مانند فرزانه توسلی، آرزو صدقیانی زاده و… به تیم ملی دعوت نشدند و دلیل این عدم دعوت اعتراض آنها به عدم پرداخت پاداش قهرمانی عنوان شد. البته این ادعا به صورت رسمی رد شد و دلایل دیگری از سوی کادر فنی عنوان شد.

* یاری سکان دار تیم ملی فوتسال زنان شد

پس از اوج گیری اعتراضات به عدم معرفی سرمربی تیم ملی در نهایت شهناز یاری به عنوان سرمربی تیم ملی زنان معرفی شد و با حضور یاری در رأس تیم ملی بار دیگر فرزانه توسلی به تیم ملی دعوت شد و علی رعدی به کار خود در تیم زنان پایان داد.

* بازگشت دوباره توسلی و آسیب دیدگی کریمی

توسلی به اردوها اضافه شد اما تیم ملی ستاره دیگری را از دست داد. فرشته کریمی، فنی‌ترین بازیکن سال آسیا به دلیل آسیب دیدگی مجبور به کناره گیری شد و حتی از تیم باشگاهی‌اش در مسابقات لیگ برتر نیز خداحافظی کرد تا پیگیر کارهای درمانش باشد.

* پاداش ۲۰ میلیونی همچنان در ابهام!

ملی پوشان فوتسال بانوان در حالی ماه‌های پایانی سال ۹۸ بار دیگر در اردوهای ملی حاضر شدند و برای حضور در سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا تلاش کردند که پس از گذشت حدود یک سال و ۱۰ ماه از قهرمانی در آسیا هنوز پاداش‌هایشان را دریافت نکردند. پاداش ملی پوشان مبلغی بالغ بر ۲۰ تا ۲۲ میلیون است و فدراسیون با وعده و قول‌های امروز و فردا ملی پوشان را سرگرم کرده است!

* کار سخت ملی پوشان برای هت تریک قهرمانی

تیم ملی برای حضور در سومین دوره مسابقات آسیا و کسب سومین قهرمانی تلاش می‌کنند. عدم برنامه ریزی های ضعیف باعث شد تیم ملی زمان زیادی برای آماده سازی ازدست بدهد و اواخر سال نیز شیوع ویروس کرونا باعث لغو دیدارهای تدارکاتی و اردوهای ملی شد تا کار سخت‌تر از گذشته شود.

طبق آخرین برنامه اعلام شده سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا تیرماه سال ۹۹ برگزار خواهد شد و اگر ویروس کرونا این مسابقات را تحت تأثیر قرار ندهد تیم ملی کار سختی در مقابل رقبای آسیایی خود دارد. حداقل کاری که فدراسیون فوتبال در مقابل تلاش دختران فوتسالیست می‌توانست انجام دهد پرداخت به موقع پاداش‌ها بود که توجهی به آن نکرد.

* درخشش زنان فوتسالیست در جهان

برخلاف بدقولی‌ها و بد عهدی‌های فدراسیون در مقابل فوتسال زنان اما درخشش بانوان فوتسالیست ادامه داشت و در اواخر سال شاهد حضور نام گلاره ناظمی (نامزد ۱۰ داور برتر جهان در سال ۲۰۲۰)، فرزانه توسلی (نامزد ۱۰ نامزد برتر گلر جهان در سال ۲۰۲۰) و سارا شیربیگی (نامزد ۱۰ بازیکن برتر جهان در سال ۲۰۲۰) بودیم.

دیگر اتفاق جالب فوتسال زنان حضور نیلوفر اردلان در رأس تیم فوتسال زیر ۱۹ سال بود. اردلان که سال‌ها در فوتبال فعالیت داشت در سال ۹۸ هدایت یک تیم فوتسال زنان را در لیگ زنان بر عهده گرفت و همچنین با تیم زیر ۱۹ سال در تورنمنت کافا با اقتدار عنوان قهرمانی را کسب کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.