کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای به فدراسیون ایران انتخاب سرپرست دبیرکلی را به دلیل ایرادهایی که وجود دارد غیرقانونی عنوان کرد و خواستار ارائه توضیحات شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون فوتبال که پس از کنار رفتن مهدی تاج با سرپرستی حیدر بهاروند اداره می‌شود، در تازه‌ترین تغییر شاهد حضور مهدی محمدنبی به عنوان سرپرست دبیرکلی به جای ابراهیم شکوری بود.

نبی در حالی به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال انتخاب شد که در همان مقطع عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس بود و همین امر یکی از ایرادهایی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا به این انتخاب گرفته است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز سه شنبه در نامه‌ای که به امضا دبیرکل خود برای فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده، انتخاب مهدی محمدنبی را غیرقانونی عنوان کرده و خواستار ارائه توضیحات در این مورد شده است.

در نامه این کنفدراسیون عنوان شده طبق بندهای ۶۰، ۶۱ و ۶۳ دبیرکل فدراسیون باید براساس آرای جمعی اعضای هیات رئیسه انتخاب شود و اعضای هیات رئیسه باید در انتخاب این نفر نظر بدهند که در مورد انتخاب نبی چنین اتفاقی نیفتاده است.

در نامه ارسال شده از فدراسیون فوتبال در این مورد خواسته شده است که توضیحات خود را بزودی ارائه و توضیح بدهد که چرا در مورد انتخاب نبی این روال طی نشده است.

دیگر ایرادی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به انتخاب سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گرفته شده مربوط به حضور همزمان وی در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس است. در این مورد عنوان شده که فردی که قرار است به عنوان دبیرکل انتخاب شود نباید در هیچ باشگاهی مسئولیت داشته باشد. این در حالی است که نبی قبل از حضور در فدراسیون فوتبال عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس بوده است.

اما با این حال مهمترین ایرادی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به این انتخاب گرفته، تشکیل نشدن جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است. هر چند این موافقت شفاهی گرفته شده است اما ظاهراً کنفدراسیون فوتبال آسیا این موضوع را نپذیرفته و تاکید کرده که باید نبی پس از تشکیل جلسه هیات رئیسه و انتخاب رسمی او صورت می‌گرفت.

براساس نامه‌ای که کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده، تا زمانی که توضیح فدراسیون فوتبال دراین مورد ارسال نشود، ابراهیم شکوری همچنان از نظر رسمی و قانونی سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )