اگر بحران کرونا بیش از حد انتظار طولانى شود باز هم تأثیرى در روند آماده‌سازى کشور قطر برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبرى آ اس عربى اسپانیا در گزارشى از روند پیشرفت پروژه‌هاى جام جهانى ۲۰۲۲ نوشت که شیوع گسترده بیمارى کرونا موجب تأخیر در بهره‌بردارى و آماده‌سازى هشت استادیوم قطر براى میزبانى از مسابقات نخواهد شد.

در این گزارش آمده است که اقدامات پیش از موعد میزبان جام جهانى باعث شده شیوع بیمارى کرونا نتواند تأثیر منفى در روند ساخت ورزشگاه‌ها داشته باشد.

پروژه‌هاى جام جهانى طبق برنامه پیشرفت مناسبى داشته است و استادیوم لوسیل هشتمین ورزشگاه میزبان رقابت‌ها نیز در سال ۲۰۲۱ به بهره‌بردارى مى‌رسد تا کلیه ورزشگاه‌ها حداقل یک سال قبل از آغاز رقابت‌ها به مرحله تکمیل نهایى برسد.

ورزشگاه بین‌المللى خلیفه در سال ۲۰۱۷ تکمیل شد، ورزشگاه جنوب در سال ۲۰۱۹ به بهره‌بردارى رسید، سه استادیوم البیت، الریان و المدینه التعلیمیه در سال ۲۰۲۰ افتتاح خواهند شد و سایر ورزشگاه‌ها هم در سال ۲۰۲۱ تکمیل می‌شوند.

در این صورت حتى اگر بحران کرونا بیش از حد انتظار طولانى شود باز هم تأثیرى در روند آماده‌سازى کشور قطر نخواهد داشت و کمیته برگزارى به زمانى زیادى براى تکمیل پروژه‌ها نیاز ندارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.