عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال تأکید کرد جریمه فدراسیون فوتبال از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل مدارک ارسالی از سوی باشگاه‌هاست.

کاظم اولیایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره جریمه ۱۲۰ هزار دلاری فدراسیون فوتبال از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل اشتباه در صدور مجوز برای تیم‌های ایرانی راه‌یافته به لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۹، اظهار داشت: AFC امسال کنترل شرایط استانداردسازی را به خود فدراسیون‌ها واگذار کرد. یک دپارتمانی هم در فدراسیون به نام کمیته صدور مجوز استانداردسازی ایجاد شد که در فدراسیون‌های قبل هم چنین دپارتمانی وجود داشت، اما با این تفاوت که این بار نظارت و رسیدگی به شکایت‌ها هم در خود کشور انجام می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس یک کمیته بدوی و یک کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در فدراسیون تشکیل شد که مدارک استانداردسازی باشگاه‌ها را سهیل مهدی به‌عنوان مسئول دپارتمان از باشگاه‌ها دریافت و به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرد. در آن مقطع دو باشگاه به رأی‌های صادره اعتراض کردند. یکی باشگاه فولاد بود که اعتراضش به کمیته استیناف رسید و ما حق را به این باشگاه دادیم و مجوز بین‌المللی فولاد صادر شد، اما تیم دیگر باشگاه پیکان بود که به آن مجوز ملی داده شد.

«آیا دلیل جریمه فدراسیون فوتبال از سوی AFC مشخص شده است یا خیر؟»، عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال در پاسخ به این طرح این پرسش تصریح کرد: اکنون جریمه AFC، قطعاً به خاطر مدارکی است که باشگاه‌ها به ما ارسال کردند و دپارتمان هم آن را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا فرستاده است. در این وضعیت ما در کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای جلسه داریم تا بررسی کنیم و ببینیم آیا AFC اشتباه می‌کند، یا مدارک از سوی باشگاه‌ها اشتباه فرستاده شده و یا دپارتمان دقت لازم را نکرده است. گردش کار به این صورت است که من بیان کردم. ما امروز جلسه‌مان را برگزار و سپس نتیجه را رسماً اعلام می‌کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.