رئیس پیشین فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا باید تمام رقابت‌های فوتبال در کشور تعطیل شود چرا که این رشته تافته جدابافته نیست.

دکتر غلامرضا نوروزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم, درباره لغو مسابقات ورزشی به دلیل مبارزه با شیوع ویروس کرونا, اظهار داشت: در این وضعیت حتی اجتماعات معمولی هم باید کمتر برگزار شود. این یک دستورالعمل بهداشتی است و رعایت نکات بهداشتی - چه فردی و چه اجتماعی- برای مبارزه با این ویروس خیلی مهم است. همه این اقدامات برای این است که این ویروس سرعت سرایت بالایی دارد.

وی درباره اینکه با وجود لغو برگزاری مسابقات ورزشی, قرار است لیگ برتر فوتبال بدون حضور تماشاگر برگزار شود, عنوان کرد: در مواقع اینچنینی به دلیل جلو‌گیری از شیوع این ویروس ممکن است گفته شود اجتماعات بالای ۱۰ نفر هم ممنوع است. در فوتبال اگر هواداران هم نباشند, بازیکنان و دست‌اندرکاران حضور دارند و به نوعی یک اجتماع تشکیل می‌شود. وقتی قانونی از سوی مقامات ملی و وزارتخانه‌ای گرفته می‌شود باید تمام و کامل اجرا شود. قطعاً فوتبال با والیبال و سایر رشته‌ها فرقی ندارد و باید قانون اجرا شود, چون ویروس، فوتبال و والیبال نمی‌شناسد.

رئیس پیشین فدراسیون پزشکی ورزشی یادآور شد: اگر ویروس از طریق مسابقه فوتبال به یک نفر منتقل شود, این یک نوع بی‌تدبیری رخ داده است. سیاست‌گذاری در این خصوص بر اساس فرمان ۷ ماده‌ای از طریق وزارت ورزش به همه باشگاه‌ها و فدراسیون‌هاو ادارات کل ابلاغ شده و همه موظف به اجرای آن هستند. وقتی وزارت ورزش تصمیمی را می‌گیرد, همه جوانب آن را در نظر گرفته است.

نوروزی با بیان اینکه «یکی از راه‌های جلوگیری از گسترش این ویروس رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی است» تصریح کرد: این ویروس در اجتماعات بیشتر گسترش پیدا می‌کند. این در حالی است که در یک مسابقه فوتبال بازیکنان برخورد‌های مشترک با یکدیگر, توپ و دیگر وسایل دارند. علاوه بر این بیشتر از ۲۰ بازیکن و عوامل تیم پیش از بازی و بین نیمه در یک فضای کوچک (رختکن) جمع می‌شوند. پیش از آغاز بازی جلسات هماهنگی و خیلی تجمعات دیگر هم شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به تعطیلی لیگ والیبال, عنوان کرد: جلسه‌ای در فدراسیون والیبال برگزار و قرار شد لیگ را نیمه تمام اعلام کنند و حتی قید حضور در آسیا را هم زدند, حالا فوتبال که تافته جدا بافته نیست. وقتی یک قانون یا دستورالعمل اعلام می‌شود, برای همه یکسان است, مخصوصاً اینکه دستورالعمل از سوی فردی مانند وزیر ورزش که متولی اصلی ورزش در کشور است, صادر شده باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.