هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، با برگزاری سه مسابقه دیگر که تقابل تیم‌های آسیایی مقابل رقبای‌شان است به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وقفه کوتاه در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به دلیل برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا با برگزاری بازی‌های امروز (یکشنبه) به پایان می‌رسد. با توجه به حضور چهار نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا، هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری پنج دیدار آغاز شد و با ۹ روز وقفه سه دیدار دیگر برگزار خواهد شد تا پرونده این هفته از رقابت‌ها بسته شود. دیدارهایی که تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

شهر خودرو -نفت مسجدسلیمان ناموفق‌ترین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا تا به اینجا، شهر خودرو بوده است. تیمی که در اولین تجربه‌اش در گروهی سخت قرار گرفته و دو شکست را مقابل الهلال عربستان و پاختاکور ازبکستان تجربه کرده است. رقبایی که حتی تیم‌های باتجربه کشورمان هم مقابل آنها دچار مشکل می‌شوند. با این حال امید شهر خودرو برای بازگشت روحیه‌اش، رقابت‌های لیگ برتر است. رقابت‌هایی که این فصل برای آنها به خوبی طی می‌شد، اما رسیدن پیشنهاد پرسپولیس به یحیی گل‌محمدی و هوایی شدن این مربی، شهر خودرو را با اُفت مواجه کرد. حالا آنها با شکست‌های آسیایی دچار اُفت دیگری شده‌اند و انتظار دارند در دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان بتوانند خود را به عرصه رقابت برگردانند. دیدار با نفتی که در این فصل روزهای خوبی را با مهدی تارتار پشت سر گذاشته و مسجدسلیمانی‌ها امید زیادی به قرار گرفتن آن در رتبه‌های بالای جدول دارند. نفتی‌ها با ۲۷ امتیازی حتی این امید را دارند که با اُفت تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان نیم‌نگاهی به سهمیه لیگ قهرمانان داشته باشند و شاید همین بازی با شهر خودروی ۳۲ امتیازی فرصت خوبی برای آنها باشد.

سپاهان -پرسپولیس فینال لیگ امروز در اصفهان برگزار می‌شود. تقابل سپاهان و پرسپولیس که شاید بعد از دربی پایتخت، جذاب‌ترین دیدار فوتبال باشگاهی در ایران باشد. تقابلی که همیشه علاوه بر جذابیت‌های فنی، با حواشی زیادی هم همراه است و زمانی زلاتکو کرانچار نام این دیدار را ال‌کلاسیکوی ایران گذاشت و هنوز خیلی‌ها تقابل سپاهان و پرسپولیس را به این نام معرفی می‌کنند. این نام هم قطعاً برگرفته از رقابت نزدیک دو تیم در دهه ۸۰ است که پرسپولیس و سپاهان در جام‌های زیادی با هم تقابل داشتند تا همشهری نبودن‌شان هم یادآور تقابل رئال مادرید و بارسلونا در اسپانیا باشد. با این حال شرایط جدولی نیز در این فصل از رقابت‌ها، جذابیت دیدار آنها را دوچندان کرده و پرسپولیس برای بیشتر کردن اختلاف پنج امتیازی‌اش با سپاهان و البته جبران شکست ۲ بر صفر در دیدار رفت انگیزه بالایی دارد، اما سپاهان هم کم انگیزه نیست.

سپاهانی‌ها این فصل بار دیگر خود را در جمع رقبا می‌بینند و شدیداً با امیر قلعه‌نویی به دنبال ششمین قهرمانی خود در لیگ نوزدهم هستند تا از این حیث از رقیب خود نیز عبور کنند. با این حال تقابل یحیی گل‌محمدی و امیر قلعه‌نویی در این فصل برنده نداشته و گل‌محمدی بدش نمی‌آید با شکست سپاهان این بار به عنوان سرمربی سپاهان، هم شکست دور رفت را جبران کند، هم قلعه‌نویی را شکست بدهد و هم فاصله‌اش را در صدر جدول بیشتر کند. هرچند انجام دادن این کار در زمین سپاهان کار بسیار سختی است و باید دید آیا گل‌محمدی می‌تواند موفقیت‌های پرسپولیس با برانکو مقابل سپاهان و قلعه‌نویی را تکرار کند یا نه. مسلماً او با هر نتیجه‌ای در قیاس با برانکو قرار خواهد گرفت و البته شکست در این بازی، عرصه را برای سرمربی پرسپولیس تنگ خواهد کرد.

استقلال - ذوب‌آهن فرهاد مجیدی هم کم بدشانس نیست. البته که او با رساندن استقلال به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، محبوبیت خود را به‌عنوان مربی هم نزد هواداران استقلال بیشتر کرد، اما شاید اگر کمی شانس داشت اکنون وضعیت بهتری داشت. مجیدی در شرایط حساس دیدار با پرسپولیس شیخ دیاباته را از دست داد و در ثانیه‌های پایانی پیروزی در دربی را با تساوی عوض کرد. تساوی مقابل الشرطه به همراه مصدومیت قائدی و شکست مقابل الاهلی در غیاب چند مصدوم دیگر، روزگار را برای فرهاد تلخ کرده است. او حالا باید در غیاب سیاوش یزدانی، فرشید باقری، شیخ دیاباته و عارف غلامی، تقابلی سخت با ذوب‌آهن داشته باشد. ذوب‌آهنی که پس از منصوریان و با حضور رادولوویچ به رقیبی سخت تبدیل شده است و به هیچ تیمی باج نمی‌دهد. حالا استقلال در خانه باید برای جبران امتیازهای از دست رفته و عقب نماندن از رقبا، ذوب‌آهن را از پیش رو بردارد، رقیب اصفهانی که به دنبال استفاده از فرصت خستگی و غیبت چند مهره آبی‌هاست تا بتواند فاصله‌اش را با تیم‌های انتهای جدولی کمتر کند.

برنامه سه دیدار باقیمانده هفته بیستم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور و اسامی داوران این دیدارها به شرح زیر است:

یکشنبه - ۴ اسفندماه

* شهر خودروی مشهد – نفت مسجدسلیمان، ساعت ۱۵:۳۰ - ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد داور: کوپال ناظمی، کمک‌ها: مهدی الوندی و محمدجواد مداج کمک داوران اضافی: رضا عادل و علی اصغر مومنی داور چهارم: محسن سلطانی، ناظر: محمود رفیعی

* سپاهان اصفهان – پرسپولیس، ساعت ۱۶:۱۵ - ورزشگاه نقش جهان اصفهان داور: سیدمهدی سیدعلی، کمک‌ها: محمدرضا منصوری و فرهاد مروجی کمک داوران اضافی: رضا مهدوی و یاسر همرنگ داور چهارم: محمد عطایی، ناظر: مسعود مرادی

* استقلال تهران – ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۸:۳۰ - ورزشگاه آزادی تهران داور: پیام حیدری، کمک‌ها: آرمان اسعدی و مهدی عالیقدر کمک داوران اضافی: حسن اکرمی و علی بای داور چهارم: امیرمحمد داودزاده، ناظر: محمدجواد تقی‌پور

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.