مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس که عنوان آقای گلی در لیگ برتر را هم در کارنامه دارد، با تصمیم سرمربی این تیم در دیدار با الدحیل تک مهاجم سرخپوشان بود که انتقاداتی را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حضور یحیی گل محمدی در راس کادر فنی پرسپولیس سبب شد تا این تیم با دو مهاجم در خط حمله بازی کند. سیستمی که گابریل کالدرون سرمربی سابق سرخ ها در نیم فصل اول، به دلیل کمبود مهاجم از آن استفاده نمی کرد و علی علیپور به تنهایی در خط حمله سرخ ها حضور داشت. این اتفاق برای این مهاجم در بازی با الدحیل قطر در هفته اول رقابت های لیگ قهرمانان آسیا هم تکرار شد.

آمار علی علیپور در بازی هایی که تنها مهاجم پرسپولیس بوده نشان از ناتوانی او در به ثمر رسیدن گل دارد. مهاجم سرخپوشان نشان داده معمولا زمانی می تواند به خوبی گل بزند و پاس گل بدهد که یک مهاجم را در کنار خود داشته باشد.

ذوالفقارنسب: نیاز به مکمل دارد

بیژن ذوالفقارنسب کارشناس فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تنهایی علیپور در خط حمله پرسپولیس در بازی با الدحیل قطر که منجر به تعویض او شد اظهار داشت: به نظرم از علی علیپور به خوبی بازی گرفته نشد. شاید تنها کسی که توانست بازدهی او را در سطح ایده آل قرار دهد برانکو ایوانکوویچ است. علیپور نشان داده که در خط حمله نیاز به مکمل دارد.

ابوالقاسمپور: تنهایی خسته می شود!

بهنام ابوالقاسم پور پیشکسوت پرسپولیس نیز در این باره به خبرنگار مهر، گفت: مهاجمی که تنها در خط حمله بازی کند و برای کسب موقعیت مجبور باشد مداوم عقب بیاید تا توپ گیری کند قطعا خسته می شود. این موضوع برای علیپور نیز رقم می خورد. او نشان داده که باید در محوطه جریمه باقی بماند و توپ برایش ارسال شود تا بتواند ضربات آخر را با دقت و تمرکز بیشتری به گل تبدیل کند.

ابراهیمی: نباید تنها باشد

ناصر ابراهیمی مربی پیشین پرسپولیس با تایید صحبت های ابوالقاسم پور و ذوالفقارنسب درباره استفاده از علیپور به عنوان تک مهاجم تاکید کرد: ویژگی های فنی علیپور بسیار خوب و ایده آل است. هر تیمی دوست دارد چنین مهاجم دونده ای را داشته باشد اما نکته ای که در بازی های علیپور با پرسپولیس به چشم می خورد این است که او وقتی تنها می شود کمتر پاس دریافت می کند. به همین خاطر عقب می آید تا توپ بگیرد و طبیعی است خسته شود.

هافبک های پرسپولیس تغذیه نمی کنند

ناصر ابراهیمی درباره نقش هافبک ها هنگام حضور انفرادی علی علیپور در خط حمله پرسپولیس تصریح کرد: آنها واقعا شکننده عمل می کنند. هافبک های پرسپولیس باید با پخش توپ های صحیح و همچنین ارسال های کوتاه و بلند خود، علیپور را در محوطه جریمه حریفان حفظ کنند.

ذوالفقارنسب نیز در اینباره افزود: هافبک های پرسپولیس اصلا علیپور را نمی بینند تا او را تغذیه کنند. او خیلی عقب می آید تا توپ گیری کند و همین باعث می شود تمرکز کافی برای زدن ضربات آخر نداشته باشد.

ابوالقاسم پور درباره نقش هافبک ها در پیش بردن اهداف علیپور در گلزنی افزود: علیپور در بازی با الدحیل تنها مهاجم تیم بود و همین باعث شد تا او عقب بیاید. هر مهاجمی که در خط حمله تنها باشد شاخص های گلزنی خودش را هم از دست می دهد.

حمید درخشان سرمربی پیشین پرسپولیس در این ارتباط به خبرنگار مهر، گفت: اگر بهترین مهاجم دنیا هم به پرسپولیس بیاید او نیاز به پاس های صحیح و دقیق برای گلزنی دارد. وقتی توپ به مهاجم نمی‌رسد، او مجبور می شود عقب بیاید و توپ گیری کند. هافبک های کناری پرسپولیس باید سانترهای خوبی روی دروازه انجام دهند تا علیپور مجبور نشود مدام عقب بیاید و توپ بگیرد.

علیپور باید خودش را وفق دهد

درخشان درباره تاکتیک های یحیی گل محمدی برای استفاده از علیپور در بازی نخست پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: ایرادی که از علیپور می گیرم شبیه به همان نقدهایی است که از سردار آزمون در جام جهانی گرفتیم. کارلوس کی روش از سردار می خواست عقب بیاید و به تیم ملی در کار تدافعی کمک کند. او نیز خواسته کی روش را دقیق انجام داد.

وی افزود: البته یک مهاجم باید خودش را با افکار هر مربی تطبیق دهد. علیپور نیز اگر می خواهد در مسیر پیشرفت قرار بگیرد باید به توانایی های فردی خودش اضافه کند. او باید حمل توپ را به خوبی انجام دهد و عقب بیاید.

ابوالقاسم پور نیز درباره تاکتیک پذیری علیپور گفت: او باید هرآنچه گل محمدی از او می خواهد را پیاده کند. طبیعی است که از یک مهاجم تنها انتظار می رود گل بزند اما آن مهاجم نیز باید طبق خواسته کادر فنی بازی کند و بتواند در خدمت تیم باشد. باید دید گل محمدی در زمان هایی که یک مهاجم به میدان می فرستد از او چه انتظاراتی دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.