اسماعیل خلیل‌زاده، سرپرست باشگاه استقلال اعتقاد دارد فرهاد مجیدی، سرمربی تیم فوتبال این باشگاه در دربی روز ۱۷ بهمن، موفق خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسماعیل خلیل‌زاده درباره برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و الکویت در زمین بی‌طرف اظهار داشت: حدود ۱۰ روز پیش، برخی از خبرگزاری‌های عربی نوشتند که ایران کشور امنی نیست و ما نمی‌توانیم بازی‌های پلی‌آف را آنجا برگزار کنیم. وقتی این بحث مطرح شد سه‌شنبه بود و هنوز نامه‌ای در این زمینه به فدراسیون فوتبال نیامده بود. باشگاه اطلاعیه‌ای صادر کرد و ما نسبت به اخبار کشورهای عربی موضع گرفتیم. فردای آن روز یعنی چهارشنبه همین نامه با مضمون اینکه ایران کشور امنی نیست، از AFC آمد و همه را ناراحت کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بازی در دبی، پیروزی بزرگی بوده است یا خیر،‌ تصریح کرد: بله. به این دلیل که تمام بازی‌های گروهی و پلی‌آف قرار بود خارج از کشور برگزار شود و هیچ بازی قرار نبود در کشور انجام شود، اما وقتی ما فشار آوردیم و صداوسیما، مردم، رسانه‌ها، مجلس، دولت و وزارت ورزش کمک کرد، تمام دنیا دیدند ایران نسبت به این موضوع یکپارچه و متحد شده است و اعتقاد دارد نباید بازی کند. مدیران چهار باشگاه هم محکم ایستادند و بیانیه صادر کردند که در لیگ قهرمانان آسیا شرکت نمی‌کنند.

سرپرست باشگاه استقلال ادامه داد: یکی از مدیران باشگاه پیشنهاد داد برای مذاکره برویم. می‌دانستیم اگر نرویم، اتفاقاتی برای‌مان رخ می‌دهد، اما تا آنجا نرفته بودیم، از شدت این اتفاقات مطلع نبودیم. فدراسیون بلافاصله نامه نوشت چهار باشگاه به همراه دبیرکل فدراسیون برای مذاکره می‌آیند. آنجا پس از دو ساعت مذاکره ثابت کردیم ایران کشور امنی است و تبلیغات علیه کشورمان درست نیست. آنها هم پذیرفتند بازی‌های برگشت مرحله گروهی در ایران برگزار شود و این یعنی چیزی که کمیته امنیت AFC اعلام کرده بود، از درجه اعتبار ساقط شد.

خلیل‌زاده درباره زمان اعلام مدیرعامل جدید باشگاه استقلال و شانس علی فتح‌الله‌زاده برای تصدی این سمت تصریح کرد: فکر می‌کنم تا ۱۰، ۱۲ روز دیگر که مجمع داریم، هم تکلیف این موضوع مشخص می‌شود و هم تکلیف عضو دیگر هیئت مدیره که در چند روز آینده به ما اضافه می‌شود. فتح‌الله‌زاده یکی از گزینه‌هاست و دوستان دیگر هم می‌توانند کاندیدا شوند.

وی در مورد تهدید فتح‌الله‌زاده به کناره‌گیری از عضویت در هیئت‌مدیره باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: او تهدید نکرد. فکر می‌کنم فتح‌الله‌زاده بسیار استقلالی است و ۲۰ سال استقلالی بوده است. او این تیم را دوست دارد، آن را خانه خودش می‌داند و به اندازه زندگی خودش برای استقلال غصه می‌خورد.

سرپرست باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا با نمایندگان استراماچونی در دوحه دیدار کرده است یا خیر، بیان کرد: من با وکیل استراماچونی و پسر وکیلش دیدار کردیم. در هتل، رحمان رضایی و آقای خطیر بودند که دیدار و مذاکره داشتیم. این دیدار در حضور وکیل سوئیسی ما انجام شد. خلیل‌زاده در واکنش به اینکه گفته می‌شود ۴۷۰ هزار دلار به استراماچونی پرداخت شده و اینکه برای بسته شدن پرونده، چه مبلغی باید به او پرداخت شود، گفت: حدوداً همین پول را به او داده‌ایم. کل قرارداد استراماچونی با سه دستیارش، ۷۵۰ هزار یورو بوده و جز ۱۶۰ هزار یورویی که به حسابش زدیم و گفت اگر این پول را واریز کنید برمی‌گردم و برنگشت، ما آنجا اعتقاد داشتیم ۱۰۸ هزار یورو باشد. استراماچونی می‌گفت ۱۶۰ هزار یورو باشد و ما هم پذیرفتیم و پرداخت کردیم. وی درباره مبلغ بدهی بین‌المللی باشگاه استقلال و اینکه آیا شکایت جدیدی رسیده است یا خیر، اظهار داشت: رقم دقیق این بدهی را نمی‌دانم. استراماچونی اخطار و هشداری داد و ما بلافاصله به وکیل‌مان گفتیم که او اقدام کند.

سرپرست باشگاه استقلال در مورد نحوه پرداخت پول شیخ دیاباته و اینکه آیا ممکن نبود پول استراماچونی همین‌گونه پرداخت شود، تصریح کرد: دیاباته حسابی در یکی از بانک‌های دبی دارد و پول را برای او واریز کردیم، اما متأسفانه در قرارداد استراماچونی آمده بود باشگاه استقلال باید حق‌الزحمه او را به کشورش در ایتالیا یا هر جایی که او معرفی کند، واریز کند. واریز پول به هرجایی که استراماچونی معرفی می‌کرد، کار سختی بود، تا اینکه بالاخره به کمک بانک مرکزی و دوستان دیگر و وزارتخانه و سفارتخانه، پول عیناً به حساب او در ایتالیا واریز شد.

خلیل‌زاده در مورد گلایه فرهاد مجیدی از مدیران باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: او بچه استقلال است. به‌هرحال باشگاه بزرگی داریم و ممکن است مشکلاتی پیش بیاید. بارش برف هم در ناراحتی مجیدی تأثیر داشت. نظر فرهاد از قبل بر این بود که اگر قرار است بازی‌های گروهی خارج از ایران برگزار شود و ما می‌خواهیم بازی کنیم، بهتر است در دبی باشد. چون مجیدی آنجا بازی کرده است و دیدید که چقدر تماشاگر آمده بود.

وی در ادامه افزود: ما تلاش‌مان را کردیم، اما نتوانستیم این بند را عوض کنیم و AFC با همین یک بند مخالفت کرد. ما تا زمانی که آنجا نرفته بودیم اصلاً نمی دانستیم شروط ما را می‌پذیرند یا خیر. ما آنجا چند بند را عوض کردیم، بحث جریمه سنگین، بحث محرومیت دو ساله ایران، باطل کردن پروانه باشگاه‌ها، مشکل‌آفرینی برای تیم ملی، حضور در ایران و ... مطرح بود و همه را پذیرفتند. ما پنج روز بازی را عقب انداختیم و دیگر نمی‌شد کاری کرد. سرپرست باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا این باشگاه، بازیکن جدیدی به خدمت می‌گیرد یا خیر، بیان کرد: هر بازیکنی که مجیدی انتخاب کند، بررسی شده و وارد استقلال می‌شود.

خلیل‌زاده درخصوص پیش‌بینی خود از دیدار مقابل پرسپولیس در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال گفت: نمی‌خواهم کُری بخوانم، اما فکر می‌کنم مجیدی موفق خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.