رئیس فدارسیون فوتبال فرانسه فاش کرد که سرمربی رئال مادرید گزینه اصلی این سازمان برای جانشینی دیدیه دشان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه آ اس اسپانیا، نوئل لوگرائه، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه اعلام کرد که او و همکارانش زیدان زیدان را در صدر گزینه‌های مورد نظرشان برای هدایت «خروس‌ها» پس از پایان کار دیدیه دشان در این تیم انتخاب کرده‌‌اند.

زیدان اواخر فصل گذشته به رئال مادرید برگشت و دومین دوره مربیگری‌اش در تیمی که با آن قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان شد را آغاز کرد. او تا پایان فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ با کهکشانی‌ها قرارداد دارد یعنی همان زمانی که قرارداد دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه به پایان می‌رسد.

دشان که از سال ۲۰۱۲ هدایت تیم ملی فرانسه را برعهده داشت و سال ۲۰۱۸ با این تیم قهرمان جام جهانی شد، ماه گذشته قراردادش را یک سال تمدید کرد و به این ترتیب تا پایان جام جهانی ۲۰۲۰ با این تیم خواهد بود.

لوگرائه درباره برنامه فدراسیون فوتبال فرانسه برای کادر فنی تیم ملی این کشور پس از پایان قرارداد دشان به کانال پلاس گفت: روزی که دشان تصمیم به رفتن بگیرد یا قراردادش تمدید نشود، اگر زیدان در آن زمان آماده باشد، او سرمربی تیم ملی خواهد بود. ما جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را پیش رو داریم که دیدیه تا آن زمان هست و شاید بعد از آن هم بمانم. من از الان نمی‌توانم دباره اینگه در آن زمان چه اتفاقی خواهد افتاد نظر بدهم.

زیدان و دشان سال ۱۹۹۸ به تیم ملی فرانسه برای فتح جام جهانی که فرانسوی‌ها میزبان آن بودند کمک کردند. دشان دو سال پیش در زمره معدود مربیانی قرار گرفت که به عنوان بازیکن و سرمربی قهرمان جام جهانی فوتبال شده‌اند. زیدان هم سال ۲۰۱۶ به اولین مرد فرانسوی تبدیل شد که به عنوان سرمربی فاتح لیگ قهرمانان اروپا می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.