برخی مسئولان ورزش طوری در مورد توافق مالزی صحبت و اظهار نظر می‌کنند که اصل ماجرا را زیر سوال می برد و به نظر می رسد هدف این عده منحرف کردن ذهن ها به سمت و سویی است که خودشان می‌خواهند.

به گزارش خبرنگار مهر، کنفدراسیون فوتبال آسیا با تحریک و فشارهای سیاسی برخی کشورهای عربی تصمیمی را علیه تیم های ایرانی گرفت که آنها را از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا محروم می‌کرد. نامه اولی که برای ورزش ایران ارسال شد با مخالفت ابتدایی مواجه شد و همه مقابل این تصمیم ایستادند تا کنفدراسیون آسیا کمی مواضع اش را تغییر دهد.

شاید به همین خاطر بود که در دومین نامه ای که برای فدراسیون فوتبال ارسال کرد، پیشنهاد جدیدی را ارائه داد. در این پیشنهاد آمده بود که دو تیم ایرانی حاضر در مرحله پلی آف مسابقات خود را خارج از خانه برگزار کنند و دو تیم دیگر هم در مرحله گروهی دور رفت مهمان باشند و در دور برگشت میزبان.

این پیشنهاد هر چند با مواضع قبلی مسئولان ورزش و فوتبال ایران همراه بود و آنها همچنان تاکید کردند زیر بار این تصمیم نمی روند، اما در نهایت و پس از حضور تیم ایرانی مذاکره کننده در مالزی با کمی تعدیل مورد تایید و توافق قرار گرفت.

آنچه در این ماجرا قابل توجه بود و نسبت به گذشته اتفاق مثبت تری به شمار می رود، ایستادگی برابر تصمیم کنفدراسیون آسیا برای جلوگیری از اتفاقات بعدی و بدتر است. اینکه اجازه تصمیم‌گیری غیرفوتبالی در مورد تیم ملی را به کشورهای عربی و کنفدراسیون ندادیم.

در واقع مسئولان ورزش و فوتبال ایران تاکتیکی اتخاد کردند که گل های بیشتری از کنفدراسیون آسیا و کشورهای همسایه نخورند. اما همان پیشنهادی را پذیرفتند که کنفدراسیون فوتبال آسیا داده بود. البته اینکه تیمی در ماه فوریه به ایران بیاید و شرایط را مجدداً بررسی کند را هم نپذیرفتند که اتفاق خوبی است.

بعد از این ماجرا برخی مسئولان فوتبال و ورزش از آن به عنوان توافق بزرگ و یا برگشتن میزبانی یاد کردند که با واقعیت فاصله دارد و نباید ذهن مردم را از اصل ماجرا دور کرد. واقعیت را باید درست و بدون اغراق به مردم گفت.

ما تلاش کردیم که گل های بیشتری از حریفان نخوریم و تلاش کنیم که دیگر به سمت ما حمله نکنند. این هم اتفاق بزرگ و خوبی نسبت به گذشته است که هیچ قدمی برنمی داشتیم و فقط گل می خوردیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.