رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: دشمنان ایران وقتی دیدند فشارهای سیاسی، اقتصادی، نظامی و تحریم‌ها ملت ما را از پا در نیاورد، فوتبال را دستمایه و ابزار خود کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، باشگاه استقلال یکی از ۴ باشگاهی است که قربانی تصمیم ظالمانه‌ای شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا علیه فوتبال ایران اعمال کرد. آبی‌ها مثل شهر خودرو، پرسپولیس و سپاهان از حضور در لیگ قهرمانان آسیا انصراف دادند تا از طرق دیگر به دنبال احقاق حق خود در فوتبال بپردازند.

اسماعیل خلیل زاده رئیس هیأت مدیره و سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال در گفتگو با خبرنگار مهر به این اتفاقات و مسائل دیگر پاسخ داد.

جامعه ورزش هوشیار بود

واضح است پشت این جریانی که علیه فوتبال ایران راه افتاده یکسری کشورهای عربی و در رأس آنها عربستان قرار دارد. آنها خواستند از طریق ورزش پر طرفدار فوتبال بین مردم ایران نفاق بیندازند که خوشبختانه تیرشان به سنگ خورد. در این مقطع جامعه ورزش ایران هوشیار بودند و یک وحدت و همدلی خاص بین اهالی ورزش از مدیران و پیشکسوتان گرفته تا ورزشکاران، هواداران و رسانه‌ها ایجاد شد که همین وحدت و همدلی برگ برنده ما در مقابله با این جریان بود.

به من می‌گفتند اشتباه کردی

اولین مدیری که در این خصوص موضع گرفت و عنوان کرد حتی اگر به قیمت عدم حضور در مسابقات باشد، زیر بار این حرف زور نمی‌رویم، من بودم. حتی قبل از آن که دستگاه ورزش به این موضوع ورود کند من موضع باشگاه استقلال را عنوان کردم. آن زمان خیلی‌ها به من گفتند اشتباه کردی چنین موضعی گرفتی. اما زمان نشان داد که ما در باشگاه استقلال اشتباه نکرده بودیم.

دشمنان خواستند فوتبال را ابزار خود کنند

سالهاست که دشمنان این کشور و نظام از هر دری برای ضربه زدن به مردم ایران وارد می‌شوند. آنها تحریم‌های ظالمانه را علیه ما اعمال کردند، سپس فشارهای اقتصادی را افزایش دادند، بعد از آن در سیاست‌های بین المللی عرصه را بر ما تنگ کردند و چندی پیش هم بالاخره گزینه نظامی شأن را با ماهیت تروریستی روی میز گذاشتند و وقتی دیدند هیچ کدام از اینها کارگر نبود، از راه فوتبال وارد شدند.

فشار وارد کردن به ایران و مردم ایران از طریق فوتبال ادامه همان راهی بود که سالهاست از طرق اقتصادی، سیاسی و نظامی رفته اند و حالا خواستند فوتبال را تبدیل به حربه و ابزار جدید کنند که اینجا هم تیرشان به سنگ خورد.

مگر سفرای کشور شما کجا زندگی می‌کنند؟

کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا ۲۴ عضو دارد که از این اعضا به جز آقای تاج، نماینده‌های قطر و پاکستان هم به این تصمیم رأی منفی دادند و سایرین این تصمیم ظالمانه و ناعادلانه را تحت نفوذ سعودی‌ها تأیید کردند.

سوال من از اعضای کمیته مسابقات این است؛ «شماهایی که گفتید ایران امنیت ندارد و میزبانی را از ما گرفتید، سفرای شما در ایران کجا زندگی می‌کنند و چطور از کشور شما به ایران رفت و آمد می‌کنند». ای کاش اعضای کمیته مسابقات AFC قبل از این تصمیم عجیب یک تماس با سفرای کشورشان در تهران می‌گرفتند و استعلام امنیت اینجا را از سفرای خودشان می‌گرفتند.

کامبوج کجای فوتبال آسیاست؟

متأسفانه گویا رئیس کمیته مسابقات AFC از کشور کامبوج است. کامبوجی که هیچ جایگاهی در فوتبال آسیا ندارد باید برای ما که ریشه در فوتبال آسیا داریم و قطب فوتبال این قاره هستیم تعیین تکلیف کند. من برای AFC متأسفم که رئیس کمیته مسابقاتش باید از کامبوج باشد.

کوتاه نمی‌آییم و شکایت می‌کنیم

در تصمیم مشترکی که همراه با مدیران ۳ باشگاه دیگر گرفتیم، به طور مشترک از AFC یا کمیته مسابقاتش که این تصمیم را گرفتند به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کنیم و پای آن می‌ایستیم. آنها به ما، به فوتبال ما و به کشور ما ظلم کردند و ما پای این شکایت می‌ایستیم تا از کشورمان احقاق حق کنیم. AFC باید پاسخگوی این تصمیم نا عادلانه و غیر کارشناسانه‌اش باشد.

ایران بهترین میزبان بوده است

کشور ما در این همه سال در فوتبال و بسیاری از رشته‌های دیگر از تیم‌های زیادی میزبانی کرده. همین الان که من و شما صحبت می‌کنیم مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای در کشور ما با بهترین کیفیت میزبانی در حال برگزاری است. AFC یا اطلاعات کافی از داخل کشور ما ندارد و یا تحت تأثیر جو سازی کشورهای عربی و با نفوذ منطقه قرار دارد.

همه چیز با نظر فرهاد مجیدی

انصراف از لیگ قهرمانان آسیا به منزله توقف یارگیری و تقویت تیم ما نیست. ۳ سهمیه بازیکن آزاد داریم و در صورت لزوم برای تأمین فرهاد مجیدی با نظر خودش در خطوط مختلف بازیکن می‌گیریم. به هیچ وجه برای گرفتن بازیکن خارجی عجله نداریم. ما در این فصل دو بازیکن خارجی گرفتیم که هر دو از با کیفیت ترین بازیکنان خارجی این فصل هستند و با ادامه همین مسیر بهترین خارجی‌های ممکن را انتخاب و جذب می‌کنیم.

مطهری مشکلی برای بازی ندارد

در خصوص شکایت باشگاه ذوب آهن از ارسلان مطهری هم باید بگویم او کاملاً به صورت قانونی قراردادش را فسخ کرده و هنگام قرارداد با استقلال هیچ مشکلی نداشت. مطهری مشکلی برای بازی کردن در استقلال ندارد. او پسر خوبی است و کاملاً هم استقلالی است و برای درخشیدن در این تیم انگیزه زیادی دارد.

با تمرکز کامل در لیگ حضور پیدا می‌کنیم

عدم حضور در آسیا باعث می‌شود همه تمرکزمان را برای بازی‌های داخلی و به خصوص لیگ بگذاریم. شاید این یک توفیق اجباری باشد تا با تمرکز کامل در لیگ برتر یک مدعی جدی برای قهرمانی در این مسابقات باشیم. همانطور که در نیم فصل نخست ثابت کردیم می‌توانیم بهترین تیم داخلی باشیم و با کیفیت ترین بازی‌های ممکن را ارائه دهیم، در نیم فصل دوم هم نشان خواهیم داد که بهترین هستیم.

محرومیتی انتظار ما را نمی‌کشد

این سخن من نیست بلکه خیلی از کارشناسان حقوقی فوتبال می‌گویند انصراف ما از حضور در آسیا در این مرحله که هنوز مسابقات آغاز نشده فوتبال ما را دچار محرومیت نخواهد کرد و تنها یک جریمه نقدی انتظار ما را می‌کشد. مگر آنکه در این خصوص هم یک حکم غیر ورزشی و خارج از چارچوب آئین نامه انضباطی صادر شود.

دست دستگاه‌های سیاسی در دست دستگاه‌های ورزشی

در قضیه ترور ناجوانمردانه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی همه ایران به وحدت رسیدند و این وحدت پشت دشمنان ما را به لرزه در آورد. بعد از همین دشمنان در جریان سقوط هواپیمای اوکراینی خواستند تفرقه اندازی کنند و حالا هم در ادامه همان مسیر به فوتبال روی آورده‌اند. امروز خوشبختانه دستگاه‌های نظارتی و سیاسی هم در کنار دستگاه‌های ورزشی قرار گرفته‌اند تا این مشکل را همه با هم حل کنند. به نوبه خودم از همه عزیزانی که در این راه کنار فوتبال قرار گرفته‌اند نهایت تشکر را دارم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )