سرپرست معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان معتقد است تصمیم AFC برای سلب میزبانی تیم های باشگاهی فوتبال ایران سیاسی است.

به گزارش ایسنا، مهدی علی نژاد، سرپرت معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد سلب میزبانی از تیمهای فوتبال گفت: اتفاقی که افتاده مشخص است که سیاسی است. مواردی که AFC به دلیل عدم امنیت اعلام کرده غلط بوده است. آنها گفتند در ایران اعتراضات خیابانی وجود دارد ، پروازها برگشتی ندارد و ... که اطلاعات نادرستی است. ما این را در پازل فشاری می‌بینیم که به ایران می‌آید که پشت آن امریکا و اسرائیل هستند.

او افزود: از روز جمعه پیگیری‌های مختلفی را در این زمینه انجام دادیم و وزارت خارجه و مجلس ورود کردند. کل ظرفیت دیپلماتیک به کار گرفته شده است. تیم‌های ایران هم اعلام کردند این تصمیم را نمی پذیرند چون حق ورزشکارانشان سلب می‌شود. تصمیم باشگاها با حمایت همه جانبه نهادهای مختلف از جمله جوانانمان منجر شد و دیدیم که در این مورد اجماع ملی شکل گرفت. از نسل جوان برای حمایت از عزت ملی و نپذیرفتن ذلت تشکر می‌کنم. چون از قبل این تصمیم را گرفته بودند احتمال دارد که روی تصمیم خود باقی بمانند و ما هم روی تصمیمان می‌مانیم. بعید است که تغییری در نظر AFC داشته باشیم اما خروج ایران لطمه شدیدی به کیفیت این مسابقات می‌زند و AFC هم هزینه هایی را متحمل می‌شود.

علی نژاد در پاسخ به اینکه آیا میزبانی از تیم ملی فوتبال هم گرفته شده، گفت: چیزی که الان انجام‌شده در مور باشگاه‌ها بوده و نامه ای در مورد تیم ملی وجود ندارد و ان‌شاءالله از اینکه به حوزه ملی بکشد جلوگیری می‌کنیم.

او در مورد اعتراض برخی فدراسیون‌ها مثل کشتی به بودجه دریافتی گفت: به فدراسیون‌های المپیکی مثل کشتی تقریبا ۸۰ درصد بودجه را دادیم و نزدیک ۹ و نیم میلیارد به کشتی دادیم و تا چند رو ز آینده هم تزریق جدیدی به فدراسیون‌ها خواهیم داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.