سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: اتفاقی که درخصوص سلب میزبانی ایران صورت گرفته، سیاسی است و ورزشی نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی علی‌نژاد در حاشیه مجمع عمومی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: اتفاقی که درخصوص سلب میزبانی ایران صورت گرفته، سیاسی است و ورزشی نیست. مواردی که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده‌اند غلط است. آنها اعلام کرده‌اند در ایران تظاهرات است و پرواز صورت نمی‌گیرد و اعلام کردند به ایران نمی‌آیند که موضوعات غیر واقعی و غلط است. مشخص بود تصمیم از قبل با نگاه سیاسی گرفته شده و یک پازل سیاسی توسط آمریکا و اسرائیل و دول منطقه است.

وی تاکید کرد: تمام ابزار را به کار گرفتیم و با afc و ioc نامه نگاری شده است. باشگاه‌ها اعلام کردند با این شرایط شرکت نمی‌کنند و سلب میزبانی توهین به هواداران است و شرایطی است که ورزشکار خسته سفر می‌شود و هزینه زیادی تحمیل می شود و تیم از پیش بازنده است. شاهد اجماع ملی است و از نسل جوان به واسطه دفاع از عزت ملی سپاسگزارم.

علی‌نژاد گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا به احتمال قوی روی تصمیم خود می‌مانند چون برنامه از قبل است و ما هم روی تصمیم خود می‌مانیم. خروج باشگاه‌های ایرانی از لیگ آسیا روی کیفیت مسابقات و تماشاگران تاثیر دارد وAFC هزینه‌های زیادی را متحمل خواهد شد.

وی در خصوص اینکه بحرین و کویت برای بازی های ملی نیز این رویه را در پیش گرفتند، گفت: الان در مورد باشگاه‌ها است. در مورد بازی‌های ملی نامه ای از سویAFC و FIFA زده نشده است. انشالله برای ورود به حوزه ملی جلوگیری می‌کنیم‌.

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: به فدراسیون‌های المپیکی مثل کشتی ۸۰ درصد بودجه را داریم و ۹ و نیم میلیارد به کشتی کمک کردیم. در سه چهار روز آینده واریزی جدیدی به فدراسیون ها خواهیم داشت.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )