سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: اگر قرار باشد در مقابل AFC کوتاه بیایم مطمئن باشید بقیه بازی‌ها را هم مجبور می‌شویم در کشورهای دیگر برگزار کنیم. قطعا کنار نمی‌کشیم و از چیزی که حق‌مان است دفاع می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در مورد محرومیت ایران از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا و این که آیا میزبانی مرحله دوم انتخابی جام جهانی هم از ایران گرفته می‌شود؟ گفت: بارها گفتم خبرهای رسمی را از سایت فوراسیون اعلام می‌شود. تا این لحظه خبری در مورد تیم ملی نیامده است. قرار بر لغو میزبانی باشگاه‌ها بوده که هر چهار باشگاه قویا این موضوع را رد کردند. این اولین بار است که همه ارکان ورزش و هم‌چنین مردم و رسانه‌ها با هم هم صدا بودند که نباید این کار را قبول کنیم.

او در این مورد افزود: فوتبال با توجه به مخاطبی که دارد طبیعی است که حرف اطرافش زیاد باشد. فکر می‌کنم خبرنگاری از عربستان این موضوع تیم ملی را توییت کرد و تا این لحظه چیزی به ما نگفتند. اگر خبری باشد قطعا اعلام می‌کنیم چون بحث هوادار است. ماهیت فوتبال این است که با تماشاگر و در خانه انجام شود. ما نه تنها در فوتبال بلکه در سایر رشته‌ها میزبان چندین مسابقه در کشور هستیم. روز یک‌شنبه بازی تراکتور - پرسپولیس را داریم و با حضور پرشور تماشاگران برگزار می‌شود. ما تماشگران زیادی داریم و بارها آقای اینفانتینیو از تماشگران ایران صحب کرده است. تنها مطلب در این زمینه صرفا بحث سیاسی است.

شکوری خاطرنشان کرد: یک هفته‌ی پیش نامه‌ای از ای اف سی به ایران آمد که مسابقات را از طرف مقام‌های‌تان گارانتی امنیتی کنید. آقای وزیر هم این کار را انجام داد. روز جمعه هم نامه دیگری آمد که قرار است بازی‌ها در کشور دیگری برگزار شود که فدراسیون سریع نظر مخالف خود را گفت. آقای تاج هم مخالفت کرد و از سایر اعضای هیات رییسه خواست که مانع این شوند. هیات اجرایی و هیات رییسه اعضای مختلفی دارد و آقای تاج هم یک نفرهستند که در نهایت رای‌شان را صادر کردند. آقای وزیر و آقای صالحی امیری در حال انجام رایزنی‌ها هستند. ما منتظریم که جواب بیاید ولی قطعا بازی روز یک بهمن برگزار نمی‌شود. قرار شده به جای یکم، پنجم برگزار شود؛ آن‌ها منتظر جواب ما هستند و ما هم جواب‌مان را دادیم که فقط در کشور خودمان میزبان خواهیم بود و این حق ماست. اگر قرار باشد کوتاه بیایم مطمئن باشید بقیه بازی‌ها را هم مجبور می‌شویم در کشورهای دیگر برگزار کنیم. قطعا کنار نمی‌کشیم و از چیزی که حق‌مان است دفاع می‌کنیم. مطمئنا عزت ایران مهم است و از آن دفاع می‌کنیم و همه هم صدا این را قبول دارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.