سازمان لیگ فوتبال برنامه بازی‌های لیگ را تغییر داده، اما این تغییر برنامه مشکل تیم امید را برای اردوی آماده‌سازی حل نکرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال امید کشورمان برای حضور در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، تمرینات خود را آغاز کرده است. به دنبال اردویی که در تهران آغاز شده، شاگردان حمید استیلی ۲۹ آذر ماه برای برگزاری یک بازی دوستانه با تیم المپیک قطر و همچنین یک بازی دوستانه با تیمی باشگاهی راهی دوحه خواهند شد.

مهمترین اردوی تیم امید پیش از شروع مسابقات، اردوی پیش روست. اردویی که آخرین هماهنگی‌ها بین بازیکنان باید صورت بگیرد و کادرفنی ترکیب اصلی‌اش را برای مسابقات بشناسد. اردویی که آخرین کارهای بدنی باید روی بازیکنان صورت بگیرد و آخرین نکات فنی به آنها گفته شود. با این حال چالش امیدها برای برگزاری این اردو، همزمانی تعدادی از بازی‌های باشگاهی در جام حذفی و لیگ برتر است.

سازمان لیگ به اجبار و به دلیل تعویق برخی بازی‌ها از هفته‌های یازدهم و دوازدهم، بازی‌های معوقه را سوم، ششم و هفتم دی ماه برگزار خواهد کرد. این در صورتی است که برنامه بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی هم دوم دی ماه برگزار خواهد شد و در این بین دو تیمی که بیشترین چالش را با تیم امید خواهند داشت، سپاهان و استقلال هستند. دو تیمی که در جام حذفی بازی مستقیم با یکدیگر خواهند داشت و از بازیکنان تأثیرگذاری چون امید نورافکن، محمد محبی و مهدی قائدی بهره می‌برند که باید تیم امید کشورمان را در پیکارهای پیش رو همراهی کنند. سپاهانی‌ها باید هفتم دی ماه نیز بازی معوقه با صنعت نفت را پشت سر بگذارند و از همین رو برای دادن بازیکنان خود به تیم امید چالش‌هایی دارند.

این در حالی است که سازمان لیگ بازی‌های هفته هفدهم لیگ را هم لغو کرده تا تعداد بازی تمام تیم‌ها یکسان شود، اما برگزاری بازی‌های جام حذفی و بازی‌های معوقه چالش دیگری را برای تیم امید ایجاد می‌کند. در این شرایط باید دید آیا باشگاه سپاهان بازیکنان خود را به تیم امید می‌دهد یا نه؛ در استقلال هم که سرمربی، سرپرست و مدیرعاملی نیست تا درباره حضور قائدی در تیم امید واکنشی داشته باشد.

در شرایط فعلی، بهترین تصمیم برای امیدها و برگزاری بدون مشکل اردوی قطر، لغو بازی سپاهان و استقلال در جام حذفی است. مطمئناً سپاهانی‌ها برای برگزاری بازی معوقه با صنعت نفت مشکل آنچنانی با غیبت نورافکن و محبی نخواهند داشت و دیدار با استقلال که بازی مرگ و زندگی در جام حذفی است، اهمیت بیشتری دارد. در این خصوص فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید تصمیمی بگیرند که نه تیم امید متضرر شود و نه باشگاه‌ها، چراکه طبق مصوبه‌ای که پیش از این وجود داشته، حتی اگر باشگاه‌ها بازیکنان خود را به تیم امید ندهند، حق استفاده از بازیکنان خود را نخواهند داشت و کمیته مسابقات اجازه بازی به این بازیکنان را نمی‌دهد. در این بین هم باشگاه‌ها متضرر می‌شوند و هم تیم امید، در شرایطی که می‌توان با تغییر برنامه مشکل را برطرف کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.