سرخپوشان پرسپولیس در شرایطی خود را به صدر جدول رقابت های نوزدهمین دوره لیگ برتر نزدیک کردند که برخلاف چند مدعی دیگر نتایجی کاملا اقتصادی کسب کردند و با خیزی آرام به صدر نزدیک شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی دو بر یک مقابل گل گهر سیرجان در حالی ۲۵ امتیازی شد که فاصله اش با استقلال تهران تنها یک امتیاز است. اختلاف امتیازی که سرخ ها می توانند با توجه به یک بازی کمتر نسبت به رقیب سنتی خود جبران کنند.

سرخپوشان پایتخت در شرایطی با گابریل کالدرون روند صعودی خود را طی می کنند که آمار این تیم، نشان از قناعت آنها به برتری های اندک نسبت به حریف می‌دهد.

پرسپولیس در حالی موفق به برد دو بر یک مقابل گل گهر شد که باز هم درصد بیشتری از مالکیت توپ را نسبت به رقیب بر عهده داشت. سرخ‌ها در طول سیزده بازی گذشته خود در لیگ برتر، میانگین ۵۳ درصدی مالیکت توپ را دارد. این تیم در حالی به یک قدمی صدر جدول رسیده است که میانگین شوت هایش در هر بازی ۴.۲ است.

پرسپولیس که یکی از بلندقامت ترین تیم های فصل نوزدهم لیگ برتر به شمار می آید آمار ۱۵.۵ موفقیت در نبردهای هوایی را بطور متوسط در هر بازی دارد. این تیم دقت پاس ۵۸ درصدی خود را در هر بازی کسب کرده است تا گابریل کالدرون با تکیه به همین برتری های حداقلی در مسیر موفقیت با پرسپولیس قدم بردارد.

سرخپوشان پایتخت، رفته رفته اختلاف امتیاز خود را با بالانشینان لیگ برتر کم کردند اما نمودار عملکردی رقبای اصلی شان نظیر استقلال تهران، سپاهان اصفهان و شهرخودرو نشان می دهد که شاگردان گابریل کالدرون حداقل ها را به بردهای قاطعانه ترجیح می دهند

پرسپولیس با این وجود، هشت پیروزی از سیزده بازی به دست آورده که بیشترین تعداد برد برای یک تیم در بین لیگ برتری‌ها دارد که آمار گل های زده اش چندان جلب توجه نمی کند. آنها میانگین ۱.۲ گل زده در هر بازی را دارند که نشان می دهد پرسپولیس با همین کمترین ها از سه قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر دفاع می کند.

این تیم شش برد از هشت پیروزی خود را با کمترین اختلاف گل کسب کرده است تا سرخ ها همچنان با تکیه به برد پنج بر صفر مقابل شاهین شهرداری بوشهر و سه بر صفر مقابل ذوب آهن بتواند ضعف خود در امر گلزنی را بپوشاند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.