آندره‌آ استراماچونی می‌گوید به بازیکنان استقلال گفته که امشب به ایران بازخواهد گشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آندره‌آ استراماچونی در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی «استامپا» چاپ تورین درباره فسخ یکجانبه قراردادش با باشگاه استقلال گفت: متأسفانه پس از تلاش‌های ناموفق متعدد، این قرارداد که مسئولش باشگاه استقلال بود، به طور یکجانبه فسخ شد.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا انتظار داشتید که مسئله شما به مسئله‌ای دولتی تبدیل شود؟»، اظهار داشت: قطعاً فکرش را هم نمی‌کردم. با وجود محبتی که مردم نسبت به من دارند، تصور نمی‌کردم چنین اعتراضی کنند که مرا تحت‌تأثیر قرار داد. فوتبال در ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و تیم ما هم متعلق به دولت است، برای همین توسط سیاستمداران اداره می‌شود.

سرمربی پیشین اینتر تصریح کرد: ما از چهار بازی‌های اول‌مان در لیگ برتر ایران تنها دو امتیاز کسب کرده بودیم، در رده یکی مانده به آخر در جدول رده‌بندی بودیم و دربی تهران را هم به پرسپولیس واگذار کردیم. به همین خاطر بود که با وجود مشکلات فنی و مالی، بازگشت خوبی در این رقابت‌ها داشتیم و همه را مجذوب خود کردیم.

استراماچونی همچنین درباره بهترین تجربه‌اش از حضور چند ماهه‌اش در ایران و استقلال گفت: شاید پیروزی مقابل تراکتور، رقیب جدی ما که باشگاهی ثروتمند است در روزهایی که تنش زیادی بابت حمله ترکیه به سوریه بود، بهترین تجربه حضورم در استقلال بود. استقلال ۱۲ سال بود که در تبریز موفق به شکست تراکتور نشده بود و هرگز به این تیم ۴ گل (استقلال ۴ بر ۲ تراکتور را برد) نزده بود. جوی توصیف‌نشدنی در فرودگاه به هنگام بازگشت ما به تهران حاکم بود و هوادران پرشوری آنجا بودند. تیم حالا متوجه شده که ما می‌توانیم در صدر جدول خودمان را بالا بکشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این پرسش که «اگر مشکل‌ برطرف شود، حاضر هستید به استقلال بازگردید؟»، گفت: به بازیکنانم گفتم که امشب برمی‌گردم.

سرمربی استقلال در ادامه در مواجهه با این پرسش که «پشیمان نمی‌شوید؟»، تأکید کرد: به خودم و دوستانی که به ما اطمینان داده‌اند که دیگر مشکلی، از آن دست مشکلاتی که می‌توانند یک ماجراجویی جذاب را به خطر بیندازند، پیش نخواهد آمد، اعتماد دارم.

استراماچونی همچنین درباره ایران گفت: تنها با رفتن به ایران می‌توانید به زیبایی‌های آن پی ببرید. میراث امپراتوری پارس باشکوه است. دریا، کوههای‌ پوشیده از برف، غذای عالی. زندگی روزمره آنها آنطور نیست که از بیرون تصور می‌کنید. مهمتر از همه خونگرمی مردم که با افتخار از خارجی‌‌ها استقبال می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من فرهنگ و فوتبالی باورنکردنی را تجربه کردم و هر اتفاقی که بیفتد تهران برای همیشه در قلب من باقی خواهد ماند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۶ )