مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: استقلالی‌ها تا دچار مشکل می‌شوند می‌گویند پرسپولیس تیم حکومتی است در حالی اکنون تمام دولت از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدحسن انصاری‌فرد درباره قرعه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفت: همه گروه‌ها مشکل است. گروه آسانی نداریم، چون تیم‌های اول کشور امارات در گروه ماست. ما هم تجربه لازم را داریم و امیدواریم با جذب مهاجم جدید، بتوانیم در این مسابقات موفق باشیم.

وی درباره برگزاری بازی با التعاون عربستان در زمین بی‌طرف و عدم میزبانی در ایران تصریح کرد: این وظیفه فدراسیون است و آنها باید در AFC رایزنی کنند. آنها ما را به عنوان متولی فوتبال ایران نمی‌شناسند. عربستانی‌ها از این موضوع بیشتر سود می‌برند. با این حال ما پس از چند سال از منافع خود در میزبانی از تیم‌های عربستانی محروم هستیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درمورد اظهارات برخی هواداران و پیشکسوتان استقلال درباره باشگاه پرسپولیس پس از فسخ قرارداد استراماچونی اظهار داشت: هواداران زیادی به ما پیام دادند که از منافع پرسپولیس دفاع کنیم. یک مربی با هر رزومه‌ای به استقلال آمده و حالا رفته است. هواداران استقلال هم ناراحت هستند و حق دارند، اما رفتن او چه ربطی به پرسپولیس دارد؟ پرسپولیس چه گناهی دارد؟ کالدرون هم بابت مسائل مالی مشکل دارد و ما ۱۱۲ هزار دلار او را پرداخت نکرده‌ایم. ما چه زمانی درباره استقلال صحبت کردیم؟

«اگر مشکلی بوده، خودمان حل کردیم و گردن کسی نینداختیم.» انصاری‌فرد ضمن بیان این جمله گفت: چرا هواداران، پیشکسوتان و مدیران استقلال به هر مشکلی که می‌خورند، از پرسپولیس مایه می‌گذارند؟ هجمه زیادی روی پرسپولیس است. شما حکم‌های صادره کمیته انضباطی و اشتباهات داوری علیه ما را ببینید. در چند سال اخیر چقدر از اشتباهات داوری ضرر کردیم؟ چرا گناه مشکلات خود را گردن پرسپولیس می‌اندازید؟ آن وقت می‌گویند پرسپولیس تیم دولتی است.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده توسط دولتی‌ها برای بازگرداندن سرمربی آبی‌پوشان عنوان کرد: در روزهای اخیر از وزیر ورزش، وزارت خارجه و معاون این وزارتخانه دنبال استراماچونی افتاده‌اند که او را برگردانند. سه ماه پیش این اتفاق برای برانکو افتاد، اما چنین کارهایی انجام نشد. عراقچی که می‌گفتند پرسپولیسی است، دنبال کار استقلال است. اگر پرسپولیس مورد حمایت دولت بود، برای سفر به ژاپن در فینال لیگ قهرمانان آسیا مجبور نبود در سه کشور توقف کند و از مسیری طولانی به ایران نمی‌آمد.

انصاری‌فرد با بیان اینکه پرسپولیس در نهایت سلامت و صلابت هفت قهرمانی به دست آورد و کسی نمی‌گوید این قهرمانی‌ها مشکل داشت، خاطرنشان کرد: اینگونه نبود که بگویند کمیته انضباطی به ما سخت نگرفت و از داوری سود برده باشیم. تا زمانی که تحلیل‌های نادرستی درخصوص پرسپولیس دارید، وضعیت استقلال همین است. وقتی پرسپولیس موفق بوده و استقلال موفق نبوده، این موضوع را تجزیه کنید و به راهکار مناسب برسید. چرا اینها را گردن پرسپولیس می‌اندازید؟

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس یادآور شد: پرسپولیس از دو پنجره نقل‌ و انتقالاتی محروم بوده و با بازیکنانی مثل طاهرخانی, آدام همتی و حسین‌پور توانسته به فینال آسیا برود و در این مسیر با بازیکنان بزرگی مثل ژاوی و گابی رقابت کند. شیخ سلیمان هم پرسپولیسی بوده که پرسپولیس به فینال آسیا رفته است؟ استقلال به ترکیه رفته و در سوپرجام شرکت نکرده و پرسپولیس قهرمان معرفی شده, یعنی قاضی CAS هم پرسپولیسی بوده که به سود ما رای داده است؟ پرسپولیس آنقدر مظلوم واقع شده که این کار‌ها علیه‌اش صورت می‌گیرد.

انصاری‌فرد ادامه داد: در فصل اولی که برانکو آمد, پرسپولیس به دلیل تفاضل گل قهرمان نشد و دیدید در آن فصل چه اتفاقاتی از سوی داوری رخ داد. همیشه سعی کرده‌ایم قداست داوری را حفظ کنیم و از آنها تقدیر کرده‌ایم اما هوادار ما آن سال گریه کرد و ناراحت شد. در همین بحث مدیریت ببینید استقلال چقدر تغییرات داشته و پرسپولیس چقدر. ثبات مدیریت در استقلال بیشتر بوده اما پرسپولیس توانسته موفق‌تر باشد. علاوه بر این شما هزینه‌های کادر فنی استقلال را با پرسپولیس مقایسه کنید, همین طور بازیکنان خارجی دو تیم را باهم مقایسه کنید و ببینید استقلال چقدر از امتیازات پولی برخوردار بوده و پرسپولیس چقدر. روز اولی که به باشگاه پرسپولیس آمدم سلطانی‌فر به من گفت نمی‌توانیم هیچ کمکی کنیم اما الان ببینید به استقلال چقدر کمک می‌شود, آن وقت به پرسپولیس پول نمی‌رسد.

وی درباره اینکه پرسپولیس همیشه از لحاظ زمین تمرین و سایر امکانات مشکل داشته است, یادآور شد: الان ما یک ورزشگاه داریم (شهید کاظمی) و استقلال هم یک ورزشگاه دارد (امام رضا (ع) علاوه بر این استقلال کمپ ناصر حجازی را هم در اختیار دارد اما ما ورزشگاه درفشی‌فر را اجاره داده‌ایم و نمی‌توانیم ار آن استفاده کنیم. صحبتی با هواداران استقلال دارم؛ با این دعوا‌ها و اینکه پیشکسوتان علیه هم صحبت می‌کنند, بقیه سود می‌برند و دارند در ناز و نعمت از این شرایط استفاده می‌کنند. ما هیچ‌وقت از استقلال حرف نزدیم و نمی‌خواهیم مشکلات‌مان را گردن کسی بیندازیم اما استقلالی‌ها هروقت به مشکل می‌خوردند می‌گویند پرسپولیس تیم حکومتی است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: وزیر ورزش به خاطر دفاع از حقوق استقلال به مقرر کنفدراسیون فوتبال آسیا رفت اما پرسپولیس نیازی به این کار‌ها ندارد. پرسپولیس چه گناهی کرده است؟ بهتر است خوب تحقیق کنند تا دلیل موفقیت‌های پرسپولیس را بدانند. هواداران استقلال پای تیم‌شان هستند و می‌دانم مثل هواداران ما که در برد و باخت با تیم هستند, همکاری می‌کنند. پرسپولیس ۹ سال موفقیت نداشت اما هواداران پشت تیم‌شان ایستادند و نتیجه آن را با نایب قهرمانی آسیا و ۳ قهرمانی لیگ برتر گرفتند.

انصاری‌فرد با اشاره به اینکه کالدرون نیز از پرسپولیس طلب دارد, عنوان کرد: کالدرون از ما پول می‌خواهد ولی تیم را ترک نکرده است. برانکو ۱۱ ماه از ما طلب داشت و نرفت اما الان اینقدر جنجال و هیاهو برای رفتن استراماچونی به راه افتاده است. الان کل دولت از استقلال حمایت می‌کنند اما بازهم می‌گویند روحانی برای موضوع طارمی به ترکیه سفر کرده است! این در حالی است که سفر‌ها و برنامه‌های رئیس جمهور از یک سال قبل برنامه‌ریزی می‌شود, مگر روحانی بیکار است برای طارمی به ترکیه برود؟! آن وقت می‌گویند پرسپولیس تیم حکومتی است در حالی که ما هیچ امکاناتی از دولت نگرفته‌ایم؛ فقط چند قرارداد اسپانسری بسته‌ایم و توانستیم مدیریت کنیم. سرمربی استقلال می‌رود, ما چه گناهی داریم؟

وی با بیان اینکه باید ۱۱۴ هزار دلار به کالدرون پرداخت کنیم, گفت: سعی می‌کنیم برای این پرداخت تامین مالی کنیم تا دغدغه‌ها برطرف شود. از هواداران پرسپولیس می‌خواهم مثل همیشه با کمال آرامش از تیم حمایت کنند و پیشکسوتان نیز بیشتر تیم را تشویق کنند تا مسیر موفقیت‌ها را ادامه دهیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۶ )