هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز (سه‌شنبه) با انجام سه بازی دیگر به پایان می‌رسد.

به گزارش ایسنا، در یکی از مهم‌ترین بازی‌های امروز پرسپولیس برابر گل‌گهر قرار می‌گیرد و نفت مسجد سلیمان و سایپا، دو تیمی که آمار گلزنی‌شان بسیار پایین است هم به مصاف هم می‌روند.

شاهین شهرداری بوشهر- صنعت نفت آبادان؛ ورزشگاه شهید مهدوی، ساعت ۱۴:۳۰

شاهین در این فصل لیگ برتر هنوز موفق به کسب برد نشده است. آن‌ها فصل را با عبدالله ویسی شروع کردند، بعد از جدایی او مهرداد کریمیان موقتا هدایت این تیم را برعهده گرفت و سه هفته است که میشو کریستیتوویچ به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شده است. آن‌ها در چهار بازی گذشته چهار تساوی به دست آورده‌اند و با انجام یک بازی بسته سعی کردند حداقل گلی نخورند. دو گلی که در این مدت دریافت کرده‌اند هم از روی نقطه پنالتی بوده و این موجب خوشحالی سرمربی این تیم شده است. آن‌ها با پنج امتیاز در قعر جدول قرار دارند و اگر می‌خواهند گزینه سقوط نباشند باید فکری هم به حال خط حمله‌شان کنند که فقط شش گل زده است.

در طرف دیگر مدان تیمی قرار دارد که بر خلاف فصول گذشته نتایج خوبی گرفته و با ۲۰ امتیاز در رده پنجم قرار دارد. آن‌ها فقط دو بار به پرسپولیس در لیگ و جام حذفی و یک بار به استقلال باخته‌اند. آن‌ها دو بازی نسبتا آسان با شاهین و ماشین‌سازی دارند که می‌توانند با شش امتیاز این دو بازی به صدر جدول هم فکر کنند. البته بازی معوقه آن‌ها برابر سپاهان است که می‌تواند بسیار مشکل باشد.

نفت مسجد سلیمان- سایپا؛ ورزشگاه شهید بهنام محمدی، ساعت ۱۶:۳۵

اگر همه‌چیز بر اساس آمار دو تیم پیش برود، این بازی که می‌توانیم لقب مسابقه گل‌نزن‌ها را به آن بدهیم، احتمالا با تساوی بدون گل به پایان برسد. سایپایی‌ها در در ۹ بازی قبلی‌شان هیچ گلی وارد دروازه حریفان نکردند. ابراهیم صادقی، سرمربی این تیم بارها در نشست خبری گفته سایپا نباید به فکر قهرمانی باشد و باید فقط به فکر بازیکن‌سازی باشد. البته صادقی باید حواسش باشد که بازیکن‌سازی در لیگ برتر است که به درد این باشگاه می‌خورد. نارنجی‌پوشان با با ۱۱ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارند.

حریف‌شان نیز وضعیت خیلی بهتری در خط حمله ندارد. سلطان تساوی لیگ در ۸ بازی قبلی خود فقط سه گل به ثمر رسانده است. نفت مسجد سلیمان با اینکه هنوز باختی نداشته اما ۱۰ مسابقه را با تساوی به پایان رسانده است. نفتی‌ها هم مثل بسیاری از تیم‌های لیگ مشکلات مالی زیادی دارند و تارتار، سرمربی این تیم بارها در مصاحبه‌هایش به این موضوع اشاره کرده است. آن‌ها اگر این بازی را ببرند می‌توانند وضعیت بسیار خوبی در هفته‌های پایانی لیگ در جدول پیدا کنند.

پرسپولیس- گل‌گهر سیرجان؛ ورزشگا آزادی، ساعت ۱۷:۳۰

پرسپولیسی‌ها که بر خلاف فصول گذشته در صدر جدول حضور ندارند، به خاطر عملکردشان در بعضی‌ بازی‌ها شماتت شدند و حتی شایعاتی مبنی بر اخراج کالدرون شنیده شد اما با برد پر گل هفته پیش برار ذوب‌آهن وضعیت خوبی پیدا کردند. کالدرون، سرمربی این تیم در نشست خبری پیش از بازی گفت: بازی سختی داریم و دیدید که گل‌گهر چگونه دفاع می‌کند. استقلال و شهرخودرو برای بردن این تیم مشکل داشتند و این بازی برای ما هم سخت خواهد بود. می‌دانیم که باید پیروز باشیم.

کالدرون هفته گذشته سیامک نعمتی و امید عالیشاه را به دلیل درگیری در تمرین از لیست مسابقه خط زد اما برای بازی امروز احتمال بازی کردن این دو نفر وجود دارد. پرسپولیس برای این بازی محروم و مصدوم ندارد.

پرسپولیس برابر تیمی قرار می‌گیرد که در این فصل هیچ بردی کسب نکرده است. گل‌گهر فصل را با بگوویچ شروع کرد اما به دلیل کسب نتایج ضعیف از تیم کنار گذاشته شد. جانشین او یعنی مجید جلالی می‌گوید باید روی مسائل روحی و روانی تیمش کار کند تا بازیکنانش در زمین و در لحظات حساس دچار اشتباه نشوند. جلالی که به ماندن تیمش در لیگ خوشبین است فقط یک امتیاز با قعر جدول فاصله دارد و برای خارج شدن از این وضعیت کار مشکلی برابر پرسپولیس دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.