پیشکسوت فوتبال کشورمان تأکید کرد که در این برهه از زمان مربی ایرانی بیشتر می‌تواند به تیم ملی فوتبال کمک کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علی پروین در حاشیه مراسم گردهمایی مفاخر و اسطوره‌های فوتبال ایران گفت: هر جا می‌رفتیم و درباره پیشکسوتان صحبت می‌کردیم، از ما می‌پرسیدند که استقلالی‌ها هستند یا نه که گفتیم چرا هستند و آنها نیز تشکیلات‌شان را به نام استقلال ایران آغاز کرده‌اند. خوشحال می‌شویم استقلالی‌ها کنار ما باشند.

وی در مورد وضعیت منوچهر شفقتیان پیشکسوت پرسپولیس که این روزها شرایط خوبی ندارد، گفت: به آنهایی که حتی یک سال برای پرسپولیس بازی کرده‌اند، تا جایی که در توان‌مان باشد، کمک خواهیم کرد. شفقتیان یکی از کسانی است که در تمرینات پیشکسوتان شرکت می‌کند.

سرمربی پیشین تیم ملی در خصوص وضعیت تیم ملی فوتبال گفت: وضعیت تیم ملی را خودتان می‌بینید. ۱۰ بار گفتیم و الان هم حرف بزنیم، چه کسی گوش می‌دهد؟ من باشم همین الان مربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب می‌کنم. مربیانی در این مملکت هستند که چیزی از مربیان خارجی کم ندارند. اگر می‌خواهند مربی خارجی بیاورند، کسی را انتخاب کنند که یک سر و گردن از ایرانی‌ها بالاتر باشد. علی دایی، امیر قلعه‌نویی، یحیی گل‌محمدی، پرویز مظلومی و حتی مهدی تارتار گزینه‌های خوبی هستند. تارتار یک ستاره در تیمش (نفت مسجدسلیمان) ندارد اما یک باخت هم در لیگ نداشته است. اگر جای مهدی تاج باشم فقط مربی ایرانی انتخاب می‌کنم. دو، سه بار تماس گرفتم اما تاج جواب نداد.

پروین در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در رابطه با گردهمایی پیشکسوتان فوتبال گفت: با استقلالی‌ها داخل زمین رقیب، اما بیرون از آن رفیق هستیم. علی جباری و نصرالله عبداللهی را دعوت کردیم که شاید کار داشتند و نیامدند. فشار آوردیم که پیشکسوتان استقلال هم باشند و گفتند که شرکت استقلال ایران را تشکیل داده‌اند. هر جا قرارداد می‌بستیم از ما می‌پرسیدند استقلالی‌ها هستند یا نه. اگر همه کنار هم باشیم، مجموعه قشنگ‌تر می‌شود.

وی درباره وضعیت پرسپولیس در لیگ نوزدهم خاطرنشان کرد: پرسپولیس بازی خوبی مقابل ذوب‌آهن انجام داد و امیدوارم همینطور به روندش ادامه دهد. از میان استقلال، سپاهان و پرسپولیس، قهرمان مشخص می‌شود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در واکنش به بحث انتخاب برانکو برای هدایت تیم ملی گفت: نظرم را دادم و گفتم گزینه ایرانی بهتر است. ما مربیان ایرانی به این خوبی داریم و هر کسی بالا سر تیم ملی بیاید، راحت به جام جهانی می‌رود. مهم این است که در جام جهانی از گروه‌مان صعود کنیم. با کی‌روش هم در گروه‌مان چهارم شدیم.

پروین بار دیگر با این سؤال روبه‌رو شد که نظر شما در خصوص برانکو برای تیم ملی چیست که پیشکسوت پرسپولیس گفت: من می‌گویم نظرم گزینه ایرانی است، شما می‌گویید برانکو؟ اگر برانکو بیاید دو دستگی ایجاد می‌شود. همین الان یک عده می‌گویند برانکو نباشد، برخی می‌گویند باشد. از این حرف و سخن‌ها برای برانکو هست. اگر ایرانی باشد، از جنس خودمان است. ۴۰ میلیارد پول بدهیم که تیم ملی به جام جهانی برود یا به بحرین و عراق ببازد؟ من اگر مربی تیم ملی بودم، عراق را در خودش کشورش شکست می‌دادم. در ایران هم با دو، سه فوروارد بازی می‌کنم و عراق را می‌بریم!

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )