فاکس اسپورت در گزارشی به ۵ بازیکن آسیایی اشاره کرد که شایسته حضور در تیم‌های بزرگ اروپایی هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فاکس، رقابت برای کسب قهرمانی و فشردگی باعث شده است تا تیم‌ها رغبت کم‌تری برای فروش بازیکنان خود داشته باشند و از یک سو تیم‌های بزرگ اروپایی نیز از استعداهای ویژه بازیکنان به‌خصوصا در قاره آسیا بی‌اطلاع هستند. در این گزارش ۵ بازیکن آسیایی را می‌بینیم که شایسته حضور در تیم‌های بزرگ اروپایی هستند.

در حال حاضر سون هیونگ مین در تاتنهام، تاکفوسا کوبو رئال مادرید و هیروکی آبه بارسلونا بازیکنان آسیایی هستند که در عضویت تیم های بزرگ اروپایی هستند.

۵- علیرضا بیرانوند (ایران)

یکی از بهترین دروازه‌بان‌های این قاره، شجره نامه داخلی و بین‌المللی علیرضا بیرانوند خود خواستار حرکت به اروپا است. ستاره ایران در چند سال اخیر یکی از مداوم‌ترین عملکردها را در تیم خود دارا بوده و حتی در سال ۲۰۱۹ نیز به عنوان بهترین بازیکن کشورش برگزیده شد.

دستاوردهای فردی این دروازه‌بان ادامه دارد، علیرضا هم‌چنین نهمین رتبه را در بین بهترین دروازه‌بان‌های جهان در سال ۲۰۱۷ داشت. او به عنوان بهترین دروازه بان لیگ خلیج فارس برای چهار فصل متوالی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ رای داده شد و در بین یازده بازیکن برتر قرار گرفت.

حضور علیرضا به اردوی تیم ملی ایران در سال ۲۰۱۵ آغاز شد. او توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد و به آرامی در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، جایگاه ابتدایی را از علیرضا حقیقی کسب کرد. او شماره نخست تیم برای مسابقات اصلی بود.

این بازیکن ۲۷ ساله در جام جهانی بسیار شگفت‌انگیز بازی کرد و برای تیم ایران که در رده سوم گروه خود قرار گرفت ، تنها یک امتیاز عقب مانده از قدرت‌های اسپانیا و پرتغال ، کم آورد. مهم‌تر این که او در دیدار مرحله گروهی یک پنالتی از کریستیانو رونالدو گرفت.

کدام باشگاه ها باید به او نگاه کنند؟ چلسی، لیورپول، میلان، آرسنال. هر تیمی که به دنبال یک دروازه‌بان پشتیبان باشد، باید معامله خوبی داشته باشد و باید علیرضا را در فهرست خود قرار دهد. این بازیکن ۲۷ ساله مهارت لازم برای رسیدن به سطح بالای فوتبال را دارد و در حال ورود به دوران اوج خود است.

۴- هوانگ هی چان (کره‌جنوبی)

۳- سردار آزمون (ایران)

سردار آزمون ۲۴ ساله سی و دو گل بین المللی به نام خود را در پنجاه حضور ثبت کرده است. وی با زلاتان ابراهیموویچ و علی دایی افسانه‌ای مقایسه شده است. با این حال، جای تعجب دارد که او هنوز به مرحله‌ای فراتر از روسیه نرفته است.

روبین کازان، اولین تیم لیگ برتر روسیه بود که در سال ۲۰۱۳ آزمون را از سپاهان به اروپا آورد. وی تصمیم گرفت اولین ایرانی باشد که در لیگ روسیه بازی می‌کند و علاقه رفتن به تیم‌های بزرگ داخلی استقلال و پرسپولیس را رد کرد.

آزمون اولین بازی رسمی خود در اروپا را در ژوییه ۲۰۱۳ انجام داد و از آن‌جا پیشرفت خود را شروع کرد . روستوف او را در اواسط فصل ۱۵ - ۲۰۱۴ از میانه راه کازان انتخاب کرد و سپس در سال ۲۰۱۷ او را به تیم قبلی خود فروخت. بزرگ‌ترین عملکرد او تا به امروز در زنیت سن پترزبورگ رخ داد.

این مهاجم ۲۴ ساله از آن زمان به بعد گل‌های بیشماری به ثمر رسانده است. او در شانزده بازی در نیمه اول سال ۲۰۱۹ در لیگ خود، ۱۲ گل به ثمر رساند. علاوه بر این، آزمون نیز در سطح اروپا درخشید و در هر دو لیگ یوفا اروپا و لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده است.

کدام باشگاه ها باید به او نگاه کنند؟ آرسنال، لیورپول، میلان، اینتر میلان، چلسی. سرعت و قدرت را با هم ترکیب کنید، دستور موفقیت را دارید. سردار دقیقاً چنین چیزی را ارائه می‌دهد و به راحتی می‌تواند پشتیبان مهاجمان برتر اروپا باشد.

۲- شویا ناکاجیما (ژاپن)

۱- تاکومی مینامینو (ژاپن)

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )