باشگاه آلومینیوم اراک با انتشار بیانیه‌ای به حاشیه‌های دیدار تیمش مقابل ملوان بندرانزلی در هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ دسته یک واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، در هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ دسته یک، دو تیم ملوان بندرانزلی و آلومینیوم اراک به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر ملوان به پایان رسید.

در پایان این بازی، برخی از هواداران و خبرنگاران انزلی با کادر فنی آلومینیوم درگیر شدند و موجب شد که حاشیه‌هایی در پایان بازی در این دیدار ایجاد شود.

باشگاه ملوان بندرانزلی صبح امروز (دوشنبه) با انشار بیانیه‌ای اقدامات و عملکرد کادر فنی و تیم آلومینیوم اراک را در این بازی محکوم کرد اما در ادامه باشگاه آلومینیوم هم با انتشار بیانیه‌ای به اظهارات باشگاه ملوان پاسخ داد.

بیانیه باشگاه آلومینیوم اراک به شرح زیر است:

از همان آغاز بازی مشاهده شد که با عدم توانایی در میزبانی، بازی به سمت جنجال کشیده خواهد شد به طوری که از دقیقه یک بازی تعدادی عکاس پشت دروازه آلومینیوم اقدام به فحاشی به دروازه‌بان آلومینیوم می‌کردند که این مساله خلاف قوانین فوتبال است و عکاسان ورزشی نباید هیچ‌گونه مزاحمتی برای بازیکنان ایجاد کنند و متاسفانه این تخلف مشهود تا پایان بازی حاکم بود و تمرکز را از بازیکنان آلومینیوم اراک گرفته بود.

در این مسابقه حضور افراد متفرقه و غیر مسئول در اطراف زمین بسیار به چشم می‌خورد که اقدام به استفاده از الفاظ رکیک و توهین آمیز علیه کادر فنی و بازیکنان آلومینیوم می‌کردند و از روی سکوها نیز در طول بازی کلمات زشت و بسیار ناپسند از سوی برخی تماشاگران ملوان علیه اعضای تیم فوتبال آلومینیوم به کار گرفته می‌شد که آرامش را از این تیم گرفته بود.

این پایان کار نبود بلکه پس از پایان بازی بازیکنان آلومینیوم در هنگام طی مسیر از رختکن تا اتوبوس‌ حامل تیم‌ها به دلیل عدم امنیت کافی به صورت گروهی حرکت می‌کردند و در میانه راه مورد حمله تعدادی از تماشاگرنماها قرار گرفتند و همراهان یکی از عکاسان با به کار بردن جملات بسیار رکیک و زشت موجبات تحریک بازیکنان آلومینیوم را فراهم کرد که در نهایت آنها به خواسته از پیش تعیین شده خود رسیدند و درگیری را ایجاد کردند.

در این درگیری شاهد تهیه و انتشار فیلمی از سوی هواداران ملوان هستیم که با کیفیت مطلوب و زوایای تعیین شده و حرفه‌ای ضبط شده و نشانگر این است که آنها به دنبال سناریوی ساختگی بودند تا پس از توهین به کادر فنی و بازیکنان آلومینیوم درگیری ایجاد کنند و با تهیه فیلم از آن، به چهره اخلاق مدارانه تیم آلومینیوم خدشه وارد نمایند.

در این فیلم تهیه شده کاملا مشخص است اعضای کادر فنی تیم آلومینیوم که به عنوان متهم معرفی شدند به دنبال آرام کردن شرایط هستند و با خویشتنداری سعی در کنترل اوضاع دارند اما متاسفانه تهیه‌کنندگان فیلم که خود را قاضی می‌دانند در نهایت بی اخلاقی کادر فنی آلومینیوم را متهم معرفی می‌کنند.

در ادامه این اقدامات آشوب گرایانه هواداران ملوان همچنان ادامه داشت تا اینکه نیروی محترم انتظامی مجبور شد اتوبوس تیم آلومینیوم را با تدابیر شدید امنیتی و سه دستگاه خودروی پلیس تا بیرون از شهر اسکورت کند که این شرایط مناسب برگزاری عادلانه مسابقه فوتبال نیست و با روح واقعی ورزش کاملاً ناسازگار است.

این اتفاقات مسبوق به سابقه است و سال گذشته نیز هواداران تیم آلومینیوم در انزلی مورد حمله قرار گرفتند و در رقابت‌های امسال نیز سایر تیم‌ها در این شهر دچار مشکل می‌شوند که به نظر می‌رسد موقع آن رسیده برای این موضوع از سوی مسئولان برگزاری لیگ چاره‌ای اندیشیده شود.

این اتفاقات تلخ در شرایطی رقم خورد که سرمربی، کادر فنی، بازیکنان و سایر اعضای تیم آلومینیوم در راستای رسالت فرهنگی خود روز قبل مسابقه با حضور برسر مزار مرحوم سیروس قایقران کاپیتان فقید و سابق باشگاه ملوان و تیم ملی کشورمان، برای آن مرحوم طلب مغفرت کردند و این اقدام پسندیده را انجام دادند تا بتوانند به برگزاری یک مسابقه جوانمردانه کمک کنند اما متاسفانه در عین بی اخلاقی و بی انصافی این اقدامات از سوی هواداران ملوان نادیده گرفته شد و پاسخ اقدام مثبت تیم آلومینیوم را به توهین، ناسزا و الفاظ رکیک دادند که کاملا چهره واقعی ورزش را زیر سوال برد.

در این شرایط نامساعد از پیشکسوتان ملوان انتظار می‌رفت با بزرگ منشی و متانت با هواداران خاطی برخورد کنند و نگذارند موجی از توهین‌ها از اول تا پایان مسابقه علیه سرمریی، کادر فنی و بازیکنان آلومینیوم اراک سرازیر شود که البته در بازی‌های خانگی آلومینیوم در اراک این مساله به خوبی از سوی پیشکسوتان فوتبال دوست اراکی رعایت می‌شود و هر زمان بازی در اراک به سمت جنجال می‌رود این پیشکسوتان هستند که سهم زیادی در کنترل شرایط دارند.

بدین وسیله باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم اراک ضمن احترام به تیم ملوان، از سازمان لیگ درخواست می‌کند هر چه زودتر به اتفاقات ناگوار این مسابقه رسیدگی کند تا ضمن برخورد با خاطیان، دیگر شاهد این وقایع نباشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.