تورنمنت باشگاهی فوتبال ساحلی در حالی در ترکیه آغاز شده است که برای ایجاد جذابیت، با عنوان "جام باشگاه‌های جهان" خطاب می‌شود و ماهیت واقعی آن با اسمش در تضاد است. اگر چه ترجمه عنوان انگلیسی آن هم جام باشگاه‌ها نیست.

به گزارش ایسنا، تورنمنت باشگاهی فوتبال ساحلی با عنوان "WORLD WINNERS CUP" از دو روز پیش در شهر آلانیای ترکیه آغاز شده و با در نظر گرفتن همه جوانب می‌توان به این واقعیت پی برد که تنها اسم جذابی برای این مسابقات انتخاب شده است.

کلیه هزین‌ها بر عهده تیم‌های شرکت کننده است

طبق دعوت‌نامه رسمی این تورنمنت کلیه هزینه‌ها اعم از بلیت رفت و برگشت، حمل و نقل درون شهری، اسکان و تغذیه همگی بر عهده خود تیم‌های شرکت کننده است.

برگزاری تورنمنت جام باشگاه‌های جهان بدون معیار مشخص

بر اساس روند برگزاری این مسابقات، تیم‌های شرکت کننده نیازی به قهرمانی در لیگ‌های ایران یا حتی سابقه حضور در لیگ‌ها را ندارند. تنها اولویت مهم برای برگزار کنندگان این تورنمنت، ارائه نام تیم از سوی فدراسیون‌ها بوده است. بنابراین برگزاری این تورنمنت فاقد مرحله انتخابی یا حداقل الزام سابقه قهرمانی در کشور یا قاره بوده است.

شرکت هر تعداد تیم از هر کشوری آزاد است

باز هم طبق دعوت‌نامه این تورنمنت، تعداد تیم‌های شرکت کننده از هر کشور بدون محدودیت است و حتی رویه برگزاری مسابقات نیز پس از مشخص شدن تعداد تیم‌های متقاضی تعیین شده است.

عدم حضور باشگاه‌های برتر جهان در این تورنمنت

تیم‌های مطرح و قدرتمند جهان که باشگاه‌های روسی و برزیلی سرآمد آنها هستند در این تورنمنت به دو دلیل غایب هستند. یکی پرداخت هزینه‌ها از سوی تیم‌ها و دیگری اعتبار این مسابقات که با توجه به نزدیک بودن جام بین قاره‌ای و جام جهانی ترجیح دادند ملی‌پوشان خود را در اردوهای تیم‌های ملی در اختیار داشته باشند.

تغییر در شیوه صعود تیم‌ها در آن واحد

صعود ۱۶ تیم به جای ۸ تیم که با توجه به تعداد روزهای مسابقات و با توجه به تعداد تیم‌های شرکت کننده، نحوه صعود تیم‌ها به مرحله حذفی از ۸ تیم به ۱۶ تیم تغییر کرده است و سه تیم برتر هر گروه (هر گروه چهار تیمی است) به همراه بهترین تیم چهارم گروه دوم تا پنجم راهی مرحله حذفی می‌شوند و با برگزاری مسابقات این مرحله، باز هم تمام ۱۶ تیم تا روز پایانی مسابقات در بازی‌ها حضور خواهند داشت تا رتبه اول تا شانزدهم مشخص شود. به عنوان مثال در گروه اول که تیم‌های آلانیا اسپور ترکیه (میزبان مسابقات)، گلساپوش ایران و میژوهاکای چین حضور دارند، با توجه به کناره‌گیری نماینده مجارستان، هر سه تیم به مرحله حذفی صعود می‌کنند!

تورنمنتی با بیشترین تعداد ایرانی

۲۸ بازیکن ایرانی یعنی بیش از ۱۳ درصد مجموع بازیکنان این تورنمنت را تشکیل می‌دهند و بازیکنان آلمانی که اصلا تیم ملی فوتبال ساحلی فعالی ندارند با ۱۵ بازیکن به همراه بازیکنان دارای ملیت روسی، هر کدام ۷ درصد بازیکنان را به خود اختصاص داده‌اند و از برزیل که مهد فوتبال ساحلی جهان و دارای ۱۴ مقام قهرمانی جام جهانی و ۳ قهرمانی جام بین قاره‌ای هستند، تنها ۱۴ بازیکن یعنی حدود ۶ درصد کل بازیکنان حضور دارد. به گزارش ایسنا، دو تیم ایرانی شاهین خزر رودسر و گلساپوش یزد در این تورنمنت حضور دارند و با توجه به سطح تیم‌های حاضر، این شانس را دارند که بر اساس روش برگزاری و صعود آسان مسابقات تا مرحله نهایی پیش بروند و با رسیدن به رده‌های بالای جدول رده بندی نهایی، کار خود را به پایان برسانند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.