رئیس فدراسیون جهانی فوتبال قصد دارد تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی باشگاه‌ها را افزایش و این تورنمنت را به شیوه‌ای متفاوت برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه مارکای اسپانیا، جانی اینفانتینو رئیس فیفا در نظر دارد که جام جهانی باشگاه‌ها تغییراتی اعمال کند و ظاهراً او و همکارانش چین را به عنوان میزبان اولین دوره تورنمنت جدید انتخاب کرده‌اند.

قرار است سه روز دیگر جلسه اعضای شورای فیفا در شهر شانگهای برگزار شود و تصمیم نهایی و رسمی درباره میزبان بعدی این رقابت‌ها اتخاذ شود اما زمزمه‌‌هایی مبنی بر اینکه فیفا تصمیمش را درباره این خصوص گرفته وجود دارد.

نشریه نیویورک امروز (دوشنبه) در گزارشی مدعی شده است که فیفا چین را به عنوان میزبان بعدی جام جهانی باشگاه‌ها انتخاب کرده و تورنمنت جدید به گونه‌ای برگزار می‌شود که نمایندگان اروپا دیگر مجبور نباشند در بازی‌هایشان در لیگ‌های داخلی وقفه ایجاد کنند.

تاریخ برگزاری دوره جدید جام جهانی باشگاه‌ها هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است اما برنامه فیفا این است که اولین فصل از تورنمنت جدید جام جهانی باشگاه‌ها را در حدفاصل ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) تا ۴ جولای (۱۳ تیر) سال ۲۰۲۱ برگزار کند و تعداد تیم‌های حاضر در آن را به ۲۴ تیم از تمام کنفدراسیون‌ها افزایش دهد.

جزئیات دقیق درباره برنامه فیفا اعلام نشده اما انتظار می‌رود که در تورنمنت جدید هشت سهمیه به قاره اروپا اعطا شود طوری که قهرمانان ۴ فصل قبل لیگ قهرمانان و لیگ اروپا در آن حضور خواهند داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.