علیرضا منصوریان، سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان اعتقاد دارد بازی مقابل مس کرمان یکی از سخت‌ترین دیدارهای تیمش در فصل جاری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل مس کرمان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اظهار داشت: قبل از اینکه صحبت را شروع کنم تبریک می‌گویم به یزدی‌زاده (مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن) که به عنوان مرد شماره یک فولاد انتخاب شده است. ایشان خیلی زحمت کشیده و رسیدن به این عنوان کار آسانی نبوده است. در مورد بازی هم باید بگویم جام حذفی جامی است که نمی‌توان پیش‌بینی کرد و یک تک بازی است که خیلی می‌تواند بازی دشواری باشد. این بازی یکی از سخت‌ترین بازی‌های فصل است.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در ادامه افزود: مس کرمان فوتبال خوبی بازی می‌کند و مربی سابق ذوب‌آهن روی نیمکت این تیم نشسته است. برای همین جلسات فنی با حضور بازیکنان برگزار کردیم و به بچه‌ها گفتم که باید به این بازی جدی‌تر از بازی با تراکتور و استقلال نگاه کنند. ذوب‌آهن همیشه برای جام حذفی برنامه ویژه‌ای دارد و امسال هم همین‌طور است. فردا کار سختی مقابل مس داریم و باید این صخره را برداریم و به مرحله بعدی برویم.

وی با اشاره به اینکه ذوب‌آهن امسال باید در دو جبهه کار کند, تصریح کرد: ما پیش از شروع لیگ در آسیا بودیم و می‌خواستیم در آن مسابقات هم به ایده‌آل‌مان برسیم، ولی با توجه به اینکه لیگ دیر شروع شد, ما آزمون و خطای لیگ را در آسیا پس دادیم. حتی اگر در سه جبهه هم می‌جنگیدیم این آمادگی را داشتیم, چون ۱۲ بازیکن جوان به تیم اضافه کرده بودیم. من همیشه سه چهار بازیکن در تیم‌هایم به عنوان بازیکن اصلی هستند و بیشترین فشار را تحمل می‌کنند، اما سایر بازیکنان متغیر هستند.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن با بیان اینکه قهرمانی در جام حذفی به مراتب راحت‌تر از لیگ است و قهرمانی در لیگ آسان‌تر از قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا, تصریح کرد: در آسیا وقتی از مرحله گروهی بالا می‌روید, دیگر ستاره‌ها نتیجه را مشخص می‌کنند, همان‌طور که در اروپا رونالدو همیشه نتیجه را عوض کرده است. اگر بخواهیم برای سال آینده نگاه ویژه‌ای به آسیا داشته باشیم بازی فردا خیلی مهم است, چون یک تیم در جام حذفی با پنج بازی می‌تواند سهمیه اصلی لیگ قهرمانان را کسب کند، اما در لیگ اگر قهرمان نشوید باید در پلی‌آف به آسیا بروید.

وی همچنین یادآور شد: ما پارسال دو بازی سخت در پلی‌آف با الکویت و الغرافه داشتیم. به هر ترتیب امیدوارم در لیگ هم بتوانیم در بهمن‌ها که بازی‌ها برای نمایندگان آسیایی فشرده می‌شود با رهایی از فشار‌ها و با جریان علمی تیم و ریکاوری که صورت می‌گیرد خودمان را بالا بکشیم، اما تمام امیدواری‌ها برای ما از فردا شروع می‌شود و می‌توانیم یک پله دیگه بالاتر در جام حذفی با شکست مس پیش برویم. امیدواریم با پیروزی بتوانیم جزو سه بازی آخر حذفی قرار بگیریم.

منصوریان درباره اینکه در بازی فردا آیا تیمش قرار است هجومی بازی کند, یادآور شد: ما در این مرحله فقط یک بازی با مس می‌کنیم و اگر این بازی به صورت رفت و برگشت بود، قطعاً شرایط متفاوت بود. این تیم خط حمله خوبی دارد، اما به همان اندازه در دفاع دچار آسیب است. فوتبال ما به آنها نزدیک است و آنها نیز به ما نزدیک هستند، اما تفاوت کلاس بین آنها وجود دارد که من به بچه‌ها گفتم که فضای لیگ برتری تیم‌مان و لیگ یکی حریف را فراموش کنند. خط دفاع ما باید آمادگی لازم را داشته باشد. البته ما نسبت به بازی با سپاهان تغییرات داریم و این تغییرات تا رسیدن به فرم اصلی ادامه خواهد داشت. ما چهار روز بعد از بازی با مس, با شهرخودرو بازی داریم، اما فعلاً روی این بازی تمرکزی نداریم و فقط به مس فکر می‌کنیم.

اعلام اسامی محرومان مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبالسرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان اشاره کرد: ما برای ذوب‌آهن برنامه یک ساله بسته‌ایم. ساعت یک ربع به پنج نیامدیم که ساعت پنج برنامه بدهیم. ما برای ذوب‌آهن برنامه یک ساله بسته‌ایم. تغییراتی که ما در بازی‌ها به وجود می‌آوریم به دو دلیل است, با توجه به تقویم لیگ و بازی‌های ملی باید خودمان را منطبق کنیم. علت دوم بحث سرمایه‌گذاری باشگاه‌ است. اگر ما قرار باشد با ۱۲، ۱۳ بازیکن کار کنیم سال دیگر باید سه برابر امسال هزینه کنیم، اما الان با تغییراتی که در ترکیب می‌دهیم می‌توانیم بازیکنان‌مان را باارزش کنیم.

وی ادامه داد: مربیان حاضر در مسابقات یکدیگر را می‌شناسند. به طور مثال زمانی که دنیزلی بعد از چند سال به ایران بازگشت می‌دانستم که قرار است چه تعویض‌هایی انجام دهد. ما ۲۵ مربی در فوتبال ایران داریم که در یک دایره می‌چرخند و همه همدیگر را می‌شناسند. برای بازی هفته آینده شهر خودرو من تفکرات یحیی را می‌شناسم و یحیی هم مرا می‌شناسد. دست همه برای همه رو شده است و این مهم است که بازیکنان از لحاظ روحی و روانی آماده باشند و تمرینات خوبی انجام داده باشند.

منصوریان همچنین تأکید کرد: هنوز هم اعتقاد دارم که در لیگ ما هنوز ستاره‌های بالای ۳۰ سال تعیین‌کننده هستند. خدا را شکر ما فردا خلعتبری را از ابتدا در ترکیب اصلی داریم. من از تمرین کردن خلعتبری لذت می‌برم, او با برنامه زندگی می‌کند. اینها ابزار کار من هستند.کربکندی در نکته به بچه‌ها گفت که باید قدر بستری که برای آنها در کنار باتجربه‌ها به وجود آمده را بدانند. پارسال در تیم، جوان‌های خوبی داشتیم و اگر امسال هم این روند را ادامه دهیم سال بعد می‌توانیم خرید کمتری داشته باشیم. جوان‌ها باید بدانند که فوتبال مانند اتوبوس در حال حرکت است و باید مراقب باشند تا به یکباره از این اتوبوس پیدا نشوند. بازیکنانی مثل خلعتبری همیشه خوب هستند مگر اینکه شرایط فیزیکی آنها به هم م ریخته باشد, بنابراین جوان‌ها باید این بازیکنان را الگو قرار دهند تا در این اتوبوس صندلی خالی پیدا کنند.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان درباره غایبان تیمش در بازی فردا بیان کرد: هادی محمدی را به دلیل سرما‌خوردگی در اختیار نداریم. همچنین حمید بوحمدان هم مصدمیت شدیدی در بازی با سپاهان داشت که البته خوب شده است، اما فردا در لیست ۱۸ نفره تیم نیست. درخشان‌مهر نیز در تمرینات به جای توپ, زمین را شوت کرده و نمی‌توانیم از او استفاده کنیم. او یکی از جوان‌هایی است که با تمام وجودش فوتبال بازی می‌کند و هفته خوبی را پشت سر گذاشته بود، اما بدشانسی آورده است.

وی درباره حضور مارک ویلموتس در تیم ملی ایران هم تصریح کرد: اهداف کی‌روش و ویلموتس یکسان است. برای آنها هزینه می‌شود تا برای فوتبال ما کار کند، اما در نهایت مردم به نتیجه فکر می‌کنند. مردم جام جهانی یا قهرمانی در آسیا را بعد از ۴۰ سال می‌خواهند. فکر می‌کنم نتیجه خیلی مهم‌تر از اتفاقات جانبی است. یکی از اتفاقاتی که کی‌روش رقم زد این بود که تیم ملی را با میانگین سنی ۲۳ سال و نیم تحویل داد.

منصوریان افزود: در زمان کی‌روش تا حدی خواسته‌ها از تیم ملی زیاد بود که انتظار می‌رفت بازی با اسپانیا و پرتغال را هم پیروز شویم. بعد از گلی که اسپانیا به ثمر رساند, کاستا طوری خوشحالی می‌کرد که انگار قهرمان لیگ قهرمانان شده‌اند! بردن ایران واقعاً برای آنها سخت بود. الان نیز با توجه به عقبه خوب ویلموتس که در چهار جام جهانی حضور داشته است به او گفتیم که کار را روی روی نتیجه متمرکز کند. به هاشمیان نیز گفتم که ما در تیم‌مان بازیکنان خوبی داریم که شاید رؤیای خیلی از تیم‌ها باشند و گفتم که آنها هم به به تیم ملی دعوت شوند.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در خاتمه تأکید کرد: تیم ملی با ویلموتس مقداری بالاتر بازی می‌کند که البته ریسک دارد و اگر بخواهید شما مقابل کره و ژاپن بالا بازی کنید, خطرناک است. نباید روی اعصاب ویلموتس بروند. کی‌روش هم روز‌های اول درگیری نداشت و آرام بود، اما او از رئال آمده بود و وقتی می‌بیند که زمین و کفش وجود ندارد، عصبانی می‌شود. یک زمین خوب, دو تیر دروازه و ۳۰ عدد توپ برای کار کردن مربی‌ها کافی است. ما الان باید ۱۵ زمین تمرینی خوب در حد زمین کمپ تیم ملی داشته باشیم

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.