سرمربی ذوب‌آهن معتقد است قهرمانی در جام حذفی مهم‌تر از قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا است.

به گزارش ایسنا، علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن پیش از دیدار تیمش برابر مس کرمان در جام حذفی عنوان کرد: بازی بسیار سختی خواهیم داشت. من در دیدارهای‌مان با استقلال و سپاهان چنین حرفی را نزدم اما این دیدار سخت است زیرا جام حذفی قابل پیش‌بینی نیست.

وی افزود: مس تیم فوق‌العاده‌ای است و از ۹۰ درصد تیم‌های لیگ یکی بهتر بازی می‌کند. به بازیکنانم گفتم که باید جدی‌تر از دیدار با استقلال، سپاهان و تراکتور باشند. ذوب‌آهن همیشه در جام حذفی سابقه خوبی داشته و امیدوارم این صخره را فردا از مقابل برداریم. پیش‌بینی ما در لیگ قهرمانان آسیا این بود که بتوانیم به ایده‌آل برسیم اما لیگ زودتر شروع نشد و آزمون و خطا ما به لیگ قهرمانان آسیا رسید. تیم ما فرم خوبی دارد و آماده رقابت در ۳ جبهه هستیم. اعتقاد به ترکیب ثابت ندارم و با توجه به ۱۲ جوانی که به تیم اضافه کردم، همه باید برای ترکیب اصلی بجنگند و تنها ۴ یا ۵ بازیکن تیم هستند که باید فشردگی مسابقات را تحمل کنند.

سرمربی ذوب‌آهن ادامه داد: اگر بخواهم اسم ببرم، قهرمانی در جام حذفی سخت‌تر از لیگ برتر و آسیا است. در لیگ قهرمانان آسیا و زمانی که از مرحله گروهی بالاتر می‌روی، تک ستاره‌های تیم می‌توانند نتیجه بازی را تغییر دهند. مثلا در اروپا در ۳سال گذشته رونالدو بازی‌های حساس را تغییر داده است. فردا روز مهمی برای ما است زیرا با ۵ بازی، یکی از سهمیه‌های اصلی آسیا می‌شویم. پلی‌آف آسیا هر سال سخت‌تر می‌شود و ما پارسال دو بازی سخت داشتیم. امید ما در لیگ برتر به بهمن ماه است که ۴ تیم مدعی در آسیا هستند و این باعث می‌شود خیال ما راحت باشد. البته مهاجمان ما نیاز به ریکاوری دارند. تمام امیدواری‌های ما از فردا آغاز می‌شود. اگر فردا پیروز شویم، ۳ بازی تا آسیا فاصله خواهیم داشت.

منصوریان درباره مس کرمان گفت: مس خط حمله خوبی دارد و در خط دفاع آسیب‌پذیر است. تیم من به تیم آن‌ها نزدیک است زیرا ما هم خط حمله خوبی داریم. به بازیکنانم گفتم فضای کلاس دو تیم را فراموش کنند. نسبت به بازی سپاهان تغییراتی را خواهیم داشت و میزبانی از پدیده بعد از این دیدار، کار ما را کمی سخت می‌کند. برنامه یک ساله ما مشخص است. پارسال ۱۶۴ تغییر در ترکیب تیم داشتیم تا ذوب را به آسیا برسانیم که عقب ماندیم و ششم شدیم. تغییرات و سرمایه‌گذاری به دیلل تمکین به برنامه لیگ و تیم ملی برای ما اجبار است. ذوب‌آهن سال آینده باید کمترین تغییرات را داشته باشد.

وی درباره تقابل حسینی، سرمربی مس با تیم سابقش گفت: اکنون ۹۰ درصد مربیان با ساختار سایر تیم‌ها آشنا هستند. مثلا همین دنیزلی که بعد از ۵ یا ۶ سال به ایران بازگشت، هنوز مشخص است که دقایق افت و خیز تیمش کجا است. مربیان یک دایره ۲۵ نفره‌ای دارد که ۱۰ نفر آن ثابت هستند و بقیه می‌چرخند. دست همه مربیان برای هم رو است. باید بدانید چه تمریناتی به بازیکنان بدهی که تیم پیشرفت کند. نسبت به حسینی آشنایی کامل داریم و می‌دانیم دقیقه به دقیقه بازی چه کاری می‌خواهد انجام دهد.

منصوریان ادامه داد: از زمانی که بازی شروع می‌شود، تو تنها می توانی بازیکنت را هدایت کنی. مثل این می‌ماند که تو قبل از آزمون درس‌هایت را خوانده‌ای و حالا وقت عمل است. البته فوتبال یک فرق کوچک با امتحان دارد و آن هم این است که دیگر سرمربی داخل زمین نیست و باتجربه‌تر شده و این سوی خط می‌ایستد. بازیکنان بالای ۳۰ سال در لیگ ایران تاثیرگذار هستند. خلعتبری فردا از ابتدا کار را شروع می‌کند. حدادی‌فر و خلعتبری به گونه‌ای تمرین می‌کنند که جوان‌ها نمی‌توانند کم بگذارند. فردا پلی به سوی آینده است. دیروز ما جلسه‌ای داشتیم و من از کربکندی درخواست کردم برای ما صحبت کند. ما سال پیش ۱۰ جوان را بازی دادیم که اگر امسال هم خوب باشند، سال بعد خرید کمتری خواهیم داشت. جوانان ما هنوز نتوانسته‌اند خود را به ما ثابت کنند و باید حدادی‌فر و خلعتبری را الگو قرار دهند.

سرمربی ذوب آهن درباره مصدومان تیمش گفت: هادی محمدی سرما خورده است و فردا غایب خواهد بود. حمید بوحمدان با توجه به مصدومیت شدیدش در دیدار با سپاهان، فکر نمی‌کردیم که زود خوب شود اما کاملا خوب شده است. البته برای مراقبت از او، این بازیکن را در لیست ۱۸ بازیکن خود قرار نخواهیم داد تا دوران نقاهتش را برای دیدار با پدیده بگذراند. مهران درخشنده هم در تمرینات مصدومیت جزیی پیدا کرده است و هنوز مطمئن نیستیم که او را در لیست قرار بدهیم یا خیر.

وی درباره روند ویلموتس با تیم ملی گفت: اهداف کی‌روش و ویلموتس یکی است و آن‌ها باید فوتبال ایران را از طوفان‌های پرالتهاب رد کنند تا هم تیم قهرمان آسیا شود و هم به جام جهانی صعود کنیم. زمانی که در سال ۲۰۱۲ تیم را به کی‌روش تحویل دادم، میانگین سنی ۳۲ بود اما او میانگین ۲۳ را به ویلموتس تحویل داد. کی‌روش آنقدر انتظارات را از تیم ملی بالا برده بود که همه توقع داشتند اسپانیا و پرتغال را ببریم. کاستا و راموس به گونه‌ای بعد از برد خوشحالی کردند که انگار لیگ قهرمانان را فتح کرده‌اند. ویلوتس هم کوهی از تجربه است و به او گفتم تفکراتت را روی نتیجه بگذار. برنامه دوم کی‌روش برای دفاع کردن منطقی بود که باعث شد همه خوشحال باشند. ویلموتس به جوانان خوبی بها داده است و من هم تعدادی از جوانان خوب‌مان را به هاشمیان معرفی کردیم.

منصوریان افزود: خوشحالم که او در تیم ما است زیرا هاشمیان سرمایه تیم ما است. بالا بازی کردن باعث خوشحالی مردم می‌شود اما ریسک‌هایی دارد که مربی باید بپذیرد. مثلا هجومی بازی کردن مقابل استرالیا و کره تبعات دارد. نباید ویلموتس را مانند اول دوران کی‌روش که نه زمین مناسب داشتیم و نه لباس مطلوب، عصبانی کنیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )