تیم ملی فوتبال ایران و بحرین سه‌شنبه شب در سومین دیدار از مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ریفا به میدان می‌روند.

به گزارش ایسنا، در سومین دیدار از مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا، تیم ملی فوتبال ایران و بحرین سه‌شنبه از ساعت ۲۰ در ورزشگاه شهر ریفا به میدان می‌روند. دو تیم در حالی پای به این میدان می‌گذارند که ایران با ۶ امتیاز در صدر جدول این گروه قرار دارد و بحرین با ۴ امتیاز و تفاضل گل کم‌تر نسبت به عراق، در رده سوم قرار گرفته است.

در حالی که دو تیم از بازی‌های احساسی و چالش‌برانگیز اوایل دهه هشتاد در انتخابی جام جهانی و جام ملت‌ها فاصله گرفته‌اند، این دیدار به علت صعود مستقیم یک تیم از گروهبه مرحله بعد، از اهمیت بالایی برخوردار است و تیم پیروز می‌تواند گام مهمی در راه صعود به مرحله بعد بردارد.

سابقه بازی‌های رودرروی دو تیم نشان می‌دهد که مصاف دو تیم بدون مشکل نبوده و بازیکنان زیادی از دو تیم با کارت قرمز و زرد داوران جریمه شدند و شاید این بازی هم به خاطر اختلاف دیرین دو تیم، بی‌دردسر نباشد.

ایران

تیم ملی با دو برد قاطع برابر هنگ کنگ و کامبوج و قرار گرفتن در صدر رده بندی آسیایی، با اقتدار پای به این مسابقه می‌گذارد. ملی‌پوشان ایران به لطف نتایج درخشان در سالیان گذشته، مشکلی برابر تیم‌های آسیایی ندارند.

روند مطمئن و درخشان تیم ملی در سالیان گذشته با رفتن کی‌روش و آمدن مارک ویلموتس تداوم یافته و فعلا تیم ملی برابر رقیبان خود در بازی‌های دوستانه و رسمی به چالش نخورده و حتی هجومی‌تر عمل کرده است. تنها توقف تیم ملی در بازی دوستانه با کره‌جنوبی بود که روند پیروزی‌های متوالی ایران مقابل این تیم با تساوی عوض شد.

تیم ملی در آخرین دیدار رسمی خود تمرین گلزنی خوبی انجام داد و با ۱۴ گل تیمی را شکست داد که پیش از آن بحرین توانسته بود تنها با یک گل برابر کامبوج به پیروزی دست یابد.

برای این دیدار وضعیت سه بازیکن مبهم است. سید حسین حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی در روزهای گذشته به علت مصدومیت جزئی دور از تمرینات گروهی بودند و اشکان دژاگه هم به علت مصدومیت چند دقیقه قبل از بازی با کامبوج، دور از بازی کردن است.

تنها مشکل تیم ملی در این دیدار، ناکامی مقابل بحرین در خاک این کشور محسوب می‌شود که تاکنون نتوانسته در هیچ دیداری پیروز شود.

هر چند ویلموتس در نشست خبری پیش از بازی دو تیم اعلام کرده که به دنبال تغییر تاریخ بازی‌های دو تیم در بحرین است.

بحرین

بحرین بعد از افول در فوتبال آسیا و شکست ۶ بر صفر مقابل ایران در دیدار خانگی، مجددا اوج گرفته در جام ملت‌های آسیا توانست در حد و اندازه‌های این کشور ظاهر شود. این تیم در ادامه راه خود توانست با شکست دادن عراق در فینال غرب آسیا، به جرگه کشورهای مدعی غرب آسیا باز گردد.

آن‌ها در نخستین بازی این مرحله نیز عراق را در خانه متوقف کردند و در بازی دوم کامبوج را شکست دادند. آخرین بازی بحرین با شکست سه بر دو مقابل جمهوری آذربایجان در یک بازی دوستانه همراه بود.

بحرین تاکنون دو بار شکست سنگین ۶ بر صفر را مقابل ایران تجربه کرده و با سابقه شکست ناپذیری در بازی‌های خانگی امیدوار به توقف ایران است. هلیو سوسا، سرمربی پرتغالی این تیم که زیر نظر کی‌روش قهرمان جوانان جهان شده، بی‌شباهت به این مربی نیست و در اکثر بازی‌ها با یک گل تیمش را به پیروزی رسانده است.

سابقه بازی ایران و بحرین

بازی‌های ایران و بحرین در انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲، جام ملت‌های ۲۰۰۴ و انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ با حواشی مختلفی همراه بود که حتی مانع از صعود ایران به جام جهانی کره - ژاپن شد اما در عوض ایران با برتری مقابل این تیم مجوز حضور در جام جهانی آلمان را کسب کرد.

این تیم یک بار در سال ۹۰ و یک بار هم در سال ۵۳ با ۶ گل مقابل تیم ملی ایران مغلوب شده و سابقه خوبی از این حیث ندارد.

بحرین در پنج بازی اخیر خود موفق به برتری مقابل ایران نشده و تنها دو بار توانسته تیم ملی را متوقف کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.