ملی‌پوش فوتبال پنج نفره که با گلزنی‌های خود در مسابقات قهرمانی آسیا به پارالمپیکی شدن تیمش کمک کرد، نسبت به خیلی از شرایط از جمله بی‌توجهی به تغذیه و دیگر امکانات اولیه این تیم انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات فوتبال پنج نفره قهرمانی آسیا در حالی با قهرمانی و نایب قهرمانی تیم های چین و ایران و همچنین پارالمپیکی شدن این دو تیم به پایان رسید که بهزاد زادعلی اصغر موفق به کسب عنوان آقای گلی شد.

در جریان این رقابت ها که طی روزهای گذشته به میزبانی تایلند برگزار شد، بهزاد زادعلی اصغر ۷ گل به ثمر رساند. این بازیکن در مصاف با مالزی و عمان هت تریک کرد و تک گل دیدار برابر ژاپن که منجر به صدرنشینی تیم ایران در مرحله مقدماتی شد را نیز به نام خود ثبت کرد.

این برای دومین بار است که بهزاد زادعلی اصغر عنوان آقای گلی مسابقات قهرمانی آسیا را از آن خود می کند، عنوانی که در بازی های پاراآسیایی اینچئون هم در اختیار وی قرار گرفت. این در حالی است که زادعلی اصغر نسبت به کمبود بسیاری از امکانات اولیه برای تیم ملی فوتبال پنج نفره گله مند است به خصوص نبود ماساژور کنار تیم و پیش بینی نشدن وعده های غذایی مناسب در محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا.

نداشتن تدارکات کافی کارآیی تیم را تحت تاثیر قرار داده بود

بهزاد زادعلی اصغر که در بازی های پارالمپیک ریو عنوان «مسی فوتبال پنج نفره» به وی تعلق گرفت در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن مطرح کردن برخی کمبودها در رابطه با تیم ملی گفت: نبود تدارکات کافی یکی از مشکلاتی بود که با آن روبرو بودیم و در کارآیی تیم هم تاثیرگذار بود. درست است که با وجود نداشتن بازی های تدارکاتی تا فینال آسیا پیش رفتیم و سهمیه هم گرفتیم اما به خاطر خیلی مسائل که نداشتن تدارکات یکی از آنها بود، دیدارهای‌مان را به سختی برگزار کردیم.

پیشرفت دیگر تیم ها کاملا محسوس بود

وی تصریح کرد: دیگر تیم های حاضر در مسابقات اما نسب به گذشته کاملا تغییر کرده بودند طوریکه پیشرفت آنها محسوس بود. ژاپن به گونه ای ظاهر شد که می توان از حالا پیش بینی کرد که این تیم در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ یکی از مدعیان است. درست است که ژاپن به خاطر میزبانی المپیک استرسی بابت کسب سهمیه نداشت اما از میزان پیشرفتی که در بازی و عملکرد بازیکنانش مشاهده می شد، کاملا مشخص بود که چقدر تدارکات کافی داشته است. ما معمولا می توانستیم ژاپن را حداقل با دو سه اختلاف گل شکست دهیم اما در تایلند به سختی یک گل به این تیم زدیم.

امکانات و تدارکات ایران در حد یک تیم پارالمپیکی نبود

ملی پوش فوتبال پنج نفره ادامه داد: از حیث تدارکات شرایطی که تیم ایران داشت اصلا قابل مقایسه با دیگر تیم های شرکت کننده نبود. همه تیم ها به خصوص ۶ - ۵ تیمی که امیدوار به کسب سهمیه بودند با بهترین تدارکات ممکن عازم تایلند شده بودند شرایط تیم ایران اما اصلا درحد و اندازه آنها نبود. امکانات و در کل تدارکاتی که برای ما پیش بینی شده بود، اصلا در حد و اندازه های تیمی که نایب قهرمانی پارالمپیک را در کارنامه دارد و برای کسب مجدد سهمیه پارالمپیک تلاش می کرد، نبود.

نه ماساژور داشتیم نه تغذیه مناسب

آقای گل مسابقات فوتبال پنج نفره قهرمانی آسیا به برخی دیگر ازمشکلاتی که وی و هم تیمی هایش با آن مواجه بودند، اشاره کرد و گفت: ۲ مرحله از اردوهای تیم ملی در گناوه برگزار شد که به شدت گرم بود. بدتر اینکه شرایط مان به گونه ای بود که خیلی از روزها نمی توانستیم ریکاوری درست و کامل داشته باشیم. وضعیت تغذیه یکی دیگر از مشکلاتی بود که با آن مواجه بودیم.

وی در این رابطه اینگونه توضیح داد: بزرگترین مشکلی که در جریان مسابقات با آن مواجه بودیم و به خاطر آن نمی توانستیم دیدارهای‌مان را پُر انرژی برگزار کنیم، این بود که با غذای تایلندی ها سازگاری نداشتیم. از طرف ایران هم هیچ اقدامی برای رسیدگی به این مشکل نشد در حالیکه خیلی راحت می‌توانستند با سفارتخانه ایران هماهنگ کنند تا حداقل روزی دو وعده غذایی در اختیار تیم ایران قرار دهند.

سهمیه پارالمپیک را با تجربه خودمان گرفتیم

زادعلی اصغر در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد: اینها مسائلی است که شاید خیلی به چشم نیاید اما بود و نبودشان به شدت تاثیرگذار است. به خاطر نداشتن تغذیه مناسب، در بسیاری بازی ها زود انرژی مان تحلیل می رفت. به خاطر نداشتن ماساژور هم خیلی وقت ها احساس کوفتگی در بدن داشتیم با این شرایط اما هم مدال گرفتیم و هم سهمیه پارالمپیک؛ فقط می توانم بگویم این مدال و سهمیه را با تجربه خودمان گرفتیم.

امکانات اولیه را از ما دریغ نکنند

مسی فوتبال پنج نفره جهان با ابراز امیدواری از اینکه مسئولان توجه بیشتری به تیم ملی داشته باشند، خاطرنشان کرد: حداقل حالا که قرار است دوباره در پارالمپیک شرکت داشته باشیم، بد نیست امکانات لازم برای مان مهیا شود. هتل لوکس و باشگاه آنچنانی که نمی خواهیم. فقط می خواهیم امکانات اولیه که لازمه هر تیم و ورزشکاری است برای مان مهیا شود.

رقابت من برای آقای گلی باید با هم تیمی‌هایم باشد نه بازیکنان دیگر تیم ها

«با همه کمبودهایی که به آن اشاره می کنید اما تیم ایران سهمیه پارالمپیک که مهمترین نتیجه مسابقات قهرمانی آسیا بود را به دست آورد و شما هم با گلزنی های خود نقش زیادی در این مهم داشتید»

زادعلی اصغر در واکنش به این موضوع مطرح توسط خبرنگار مهر گفت: گفتم که تیم ملی فوتبال پنج نفره با تجربه خود از مسابقات قهرمانی آسیا نتیجه گرفت، من هم مستثنی نبودم اما اگر شرایط اولیه برای تیم مهیا شود، آن وقت دیگر بازیکنان تیم ملی هم بهزاد زاد علی اصغر می شوند. فقط من در گلزنی به چشم نمی آیم چون همه بازیکنان مدعی گلزنی می شوند. آن وقت رقابت من برای آقای گلی با هم تیمی های خودم می شود نه بازیکنان دیگر تیم ها؛ درستش هم همین است.

به آقای گلی در پارالمپیک فکر می کنم

ملی پوش فوتبال پنج نفره ایران همچنین در مورد پارالمپیک توکیو و عملکرد احتمالی ایران در این بازی ها گفت: پارالمپیک میدان بزرگی است. هیچ تیمی بدون آمادگی در آن شرکت نمی کند و همین مسئله نتیجه گیری را سخت می کند. درست است که ما نایب قهرمان پارالمپیک ریو شدیم اما اگر شرایط مان پیش از اعزام به توکیو هم مانند شرایط مسابقات قهرمانی آسیا باشد، کار برای‌مان خیلی سخت خواهد شد.

وی در این رابطه ادامه داد: البته خوش بینیم به تغییر شرایط و حمایت بیشتر از تیم ملی فوتبال پنج نفره؛ به خصوص که همه بازیکنان و اعضای کادر فنی هم مصمم به کسب بهترین نتیجه در توکیو هستیم. خود من به این فکر می کنم که بتوانم در پارالمپیک ۲۰۲۰ آقای گل شوم. کار سختی است اما برای آن تلاش می کنم تا هم رکوردی جدید برای خود کسب کنم و هم به نتیجه گیری بهتر تیمم کمک کرده باشم.

از پیش بینی کمیته ملی پارالمپیک ناراحتم

بهزاد زاد علی اصغر در پایان این گفتگو با اشاره به پیش بینی کمیته ملی پارالمپیک برای کسب مدال برنز تیم ملی فوتبال پنج نفره در پارالمپیک توکیو گفت: از این پیش بینی ناراحتم. چرا باید نسبت به تیمی که مدال نقره پارالمپیک قبلی را در اختیار دارد، چنین دیدگاهی وجود داشته باشد. ما ملی پوشان و مربیان‌مان که تلاش و انگیزه‌مان مانند گذشته است و حتی بیشتر هم شده است. به همین دلیل با وجود بسیاری کمبودها کسب سهمیه کردیم. اگر مسئولان هم حمایت لازم را داشته باشند، می توانیم در توکیو نتیجه ای بهتر از ریو بگیریم چون نگاه ما به مدال طلا است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.