تیم ملی فوتبال کامبوج به عنوان دومین رقیب "تیم‌ملی،" روز پنجشنبه در برابر هواداران ایرانی مقابل شاگردان ویلموتس قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پنج‌شنبه ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی به مصاف حریف نسبتا آسان خود یعنی کامبوج خواهد رفت. تیم ۱۶۹ فیفا در حالی مهمان ایران خواهد بود که در دو بازی قبلی خود در این مسابقات تنها یک امتیاز کسب کرده است.

بدترین رتبه کامبوج در رنکینگ فیفا مربوط به سال ۲۰۱۴ است که آن‌ها در رده ۱۹۸ فیفا قرار داشتند و بهترین رتبه این تیم هم در سال ۲۰۱۱ رقم خورد؛ کامبوج در آن سال در رده ۱۳۵ دنیا ایستاد. شکل‌گیری این تیم در سال ۱۹۵۵ بود و نخستین بازی رسمی این کشور با نتیجه ۹ بر ۲ به سود مالزی همراه شد. بدترین نتیجه تاریخ این کشور در سال ۱۹۹۵ بود که با باخت ۱۰ گله برابر اندونزی همراه بود و بهترین پیروزی این تیم هم در سال ۱۹۶۶ با برتری ۱۱ بر صفر برابر یمن شمالی رقم خورد.

این سومین دیدار تاریخ دو تیم ایران و کامبوج است. در دیدارهای قبلی، این ایران بوده که توانسته حریف شرق آسیایی خود را شکست دهد. نخستین پیروزی ایران با گل‌های صفر ایرانپاک و کلانی و با نتیجه ۲ بر صفر رقم خورد و در دیدار بعدی ایران توانست با نتیجه ۲ بر یک حریفش را شکست دهد.

این کشور کوچک و کمتر شناخته شده در دنیای فوتبال هیچ‌گاه به جام جهانی صعود نکرده و در سالیان گذشته در دور نخست مقدماتی جام جهانی تنها دو پیروزی کسب کرده است.

آن‌ها یک بار در جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۲ تایلند حضور داشتند که در همان رقابت‌ها تیم ملی ایران به مقام قهرمانی دست یافت و در دور گروهی توانست کامبوج را با دو گل شکست دهد. کامبوج در بازی رده بندی نیز با شکست در ضربات پنالتی برابر تایلند به مقام چهارم دست یافت. تنها افتخار کامبوج به "کره کاپ" سال ۱۹۷۳ بازمی‌گردد که در آن‌ها سال با عنوان "جمهوری خِمر" در مسابقات حضور داشت.

کیسوکه هوندا، ستاره پیشین فوتبال ژاپن به عنوان مدیر فنی و فلیکس دالماس به عنوان سرمربی هدایت این تیم را بر عهده دارند.

بهترین بازیکن حال‌حاضر این تیم "کوچ سوکومفیک" نام دارد که با ۳۲ سال سن در خط میانی کامبوج به میدان می‌رود. او تاکنون ۵۵ بازی برای این تیم انجام داده و ۷ گل زده است و از سال ۲۰۰۶ برای تیم ملی کشورش به میدان می‌رود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.