دروازه‌بان پرسپولیس گفت: از دو روز قبل از بازی می‌دانستم داور در دربی به سود استقلال پنالتی می‌گیرد و صحنه پنالتی‌زدن بازیکنان این تیم را برای خود تصویرسازی کردم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علیرضا بیرانوند با ابراز خوشحالی از پیروزی یک بر صفر تیمش در دربی ۹۰ گفت: برای هواداران پرسپولیس خوشحالم و از آنها تشکر می‌کنم که امروز ما را تنها نگذاشتند. این اولین بار بود که بعد از ۷ دربی سکوهای خالی را در ورزشگاه می‌دیدم. خوشحالم برای آنهایی که آمدند و این بازی جذاب را دیدند. شانس با ما یاری کرد و توانستیم ۳ امتیاز این بازی را کسب کنیم.

وی در مورد پنالتی که در دربی مهار کرد، اظهار داشت: من پنالتی زدن در دربی برای هر بازیکنی سخت است، چرا که تمرکز بالایی می‌خواهد. من می‌دانستم که داور در این مسابقه برای استقلال پنالتی می‌گیرد و حتی از یکی دو روز قبل پنالتی‌زدن هر یک از بازیکنان استقلال را برای خود تصویرسازی کردم که در نهایت قرعه به نام علی کریمی افتاد. خدا را شکر می‌کنم که به من کمک کرد تا این پنالتی را مهار کنم.

دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس، راجع به اتفاقات پایان بازی و اینکه سعی کرد جو ورزشگاه را بعد از شعارهایی که هواداران دو تیم سر می‌دادند آرام کند،‌ گفت: بعد از بازی کنعانی‌زادگان قصد خوشحالی داشت و به همین خاطر توپ را به آسمان شوت کرد. این مسئله خیلی به مذاق هواداران استقلال خوش نیامد، به هر حال آنها هم از ساعت‌ها قبل در ورزشگاه حضور پیدا کرده بودند تا تیم‌شان را تشویق کنند و طبیعی است بعد از شکست تیم‌شان ناراحت باشند. محمدحسین هم فقط قصد خوشحالی داشت.

بیرانوند در واکنش به این سوال که به نظرش مهار پنالتی رونالدو در جام جهانی سخت‌تر بود یا مهار توپ کریمی در دربی، گفت: در جام جهانی، جام ملت‌ها و دربی موفق به مهار پنالتی شدم که هر یک از این بازی‌ها شرایط خاص خودش را داشت و نباید آنها را با هم مقایسه کرد. باور کنید استرس دربی برای من بیشتر از جام جهانی و جام ملت‌ها است و واقعاً باید تمرکز بالایی در زمین داشته باشی تا اشتباه نکنی. ما بازیکنان دو روز قبل از مسابقه به تلفن‌های خانواده خود هم جواب نمی‌دهیم تا برای دربی تمرکز کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.