گابریل کالدرون، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از عملکرد شاگردانش در دربی ۹۰ تهران ابراز رضایت کرد و گفت که سرخپوشان فاتح یک بازی سخت شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، گابریل کالدرون پس از برتری یک بر صفر شاگردانش مقابل تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: به تیم خودم تبریک می‌گویم. بازیکنانم خیلی مردانه جنگیدند و بازی خیلی خوبی انجام دادند. در این‌گونه بازی‌ها، هر تیمی بتواند گل اول را بزند از حریف پیش می‌افتد و در بازی بین دو تیم اختلافی به وجود می‌آید. ما بهترین دروازه‌بان آسیا را داریم که یک گل را از حریف گرفت. بعد از گل هم ما بازی خوبی انجام دادیم و شایسته این پیروزی بودیم.

در دوره عوض کردن سبک بازی‌مان حتماً باید پیروز شویم سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این سؤال که آیا قبول دارد تیمش ضعف فنی داشت و قبل از به ثمر رسیدن گل دو تیم بازی خوبی به نمایش نگذاشتند، گفت: ما در حال عوض کردن سبک بازی‌مان هستیم، اما در این دوره‌ای که هستیم، حتماً باید پیروز شویم. من با شما خیلی موافق نیستم و از روند تیم راضی هستم.

از بازیکنان تعویضی و روند بازی تیمم راضی هستم کالدرون درباره اینکه آیا قصد او از تعویض سوم و آوردن مهدی عبدی به زمین به ثمر رساندن گل بود یا نه، اظهار داشت: مربی در واقع هر بازی را متفاوت می‌بیند. مربی باید بتواند بازی‌خوانی داشته باشد و ما فرصت اشتباه نداریم. به تیم خودم تبریک می‌گویم. تمام بازیکنانم خوب بازی کردند. کسانی هم که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شدند، خوب بودند و من از هر سه تعویضم راضی هستم و البته از روند تیمم. بازیکنان تعویضی روند تیم را بهتر کردند و آخرین تعویض‌مان هم گلزنی کرد.

اگر قرار بود نام‌ها بازی کنند، عبدی نباید به میدان می‌رفت وی در واکنش به انتقادی درباره جایگاه مهدی ترابی و سیامک نعمتی در ترکیب پرسپولیس و اینکه به نظر می‌رسد ترکیب سرخپوشان براساس نام بازیکنان چیده می‌شود، تصریح کرد: اگر این‌طور باشد، پس عبدی نباید بازی می‌کرد. فکر می‌کنم که شما اشتباه فکر می‌کنید. در بازی اول امیر روستایی بازی کرد که کسی او را نمی‌شناخت. در بازی قبلی کاپیتان‌مان را نداشتیم و وحید امیری هم بازی نکرد. قبل از اینکه سؤالی را مطرح کنید، بهتر است فکر کنید. بازی قبلی را هم ندیدید که چه بازیکنانی در ترکیب بودند. از شما خواهش می‌کنم هر صحبتی که حقیقت ندارد، مطرح نکنید. شما به عنوان خبرنگار حرفه‌ای باید هر بازی را آنالیز کنید. چیزی که گفتید حقیقت نداشت.

روی تمام بازیکنانم حساب می‌کنم و آماده‌ترین‌ها بازی می‌کنند سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا با درخشش عبدی در دربی امکان دارد او در بازی‌های آینده جایگزین علی علیپور یا جونیور در ترکیب شود، گفت: من روی تمام بازیکنانم حساب می‌کنم و ممکن است بازی کند. هر بازیکنی امکان دارد در هفته آینده جزو ۱۱ بازیکن اصلی باشد. وظیفه من این است که ۱۱ بازیکن آماده را در ترکیب قرار بدهم و آماده‌ترین‌ها در طول هفته بازی خواهند کرد.

جونیور نشان داد که می‌تواند جزو گزینه‌های اول باشد «قبل از بازی اعلام کردید خرید جونیور انتخاب نهم‌تان بوده است. آیا صحبت‌های شما روی روحیه این بازیکن تأثیر منفی نگذاشته است؟»، کالدرون در پاسخ به طرح این پرسش اظهار داشت: جونیور بازیکن جوانی است و بازیکن جوان وقتی توانایی دارد، باید آن را نشان بدهد. او باید با وجود گزینه نهم بودن خودش را نشان بدهد. در واقع او با سبک بازی‌اش نشان داد که می‌تواند جزو گزینه‌های اول باشد. گرچه او گزینه نهم بود، اما اکنون شرایط فرق دارد. البته سخت است که بتواند خودش را نشان بدهد، چون زبان بازیکنان را نمی‌داند، هنوز جا نیفتاده است و به زمان نیاز دارد.

ما برنده یک بازی سخت شدیم وی در واکنش به طرح این مسئله که «پرسپولیس با وجود کسب پیروزی نظمی نداشت و البته استقلال هم موقعیتی ایجاد نکرد. با این اوصاف آیا پرسپولیس قرار است زیر سایه این برد پنهان شود»، گفت: ما یک بازی سخت را بردیم. با صحبت‌های شما خیلی موافق نیستم. وقتی چنین مسابقه‌ای را می‌برید، یعنی یک بازی متعادل است و ما خوب بازی کردیم. یک پنالتی علیه ما گرفته شد، ما بازی را ادامه دادیم و برنده شدیم. تحلیل شما همه منفی است و چه تحلیلی برای مربی استقلال دارید؟ ما بردیم، اما شما فقط انتقاد می‌کنید.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از این سؤال با عصبانیت نشست خبری را ترک کرد و به خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم شما استقلالی هستید! این سؤالاتی که می‌پرسید، حرفه‌ای نیست!

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.