بنیانگذار تارنمای افشاگر ویکی لیکس که از آوریل ۲۰۱۹ در زندانی در انگلیس دوران حبس خود را می گذراند، در شرایطی به مراتب بدتر از متهمانِ تروریسم نگهداری می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «کریستن هرافنسون» سردبیر تارنمای افشاگر ویکی لیکس اعلام کرد «جولیان آسانژ» بنیانگذار این تارنما که به اتهام تحصیل و افشای اطلاعات محرمانه و دفاعی آمریکا از آوریل ۲۰۱۹ جهت استرداد به آمریکا در زندانی در انگلیس بسر می برد، در شرایطی به مراتب بدتر از متهمان تروریسم نگهداری می شود و حتی از آماده سازی دفاعیه خود برای دادگاه منع می شود.

آسانژ که پس از محکومیت به جرمِ نقض شرایط وثیقه به گذراندن ۵۰ هفته حبس در زندان بلمارش لندن محکوم شد، ضمن محرومیت از برقراری هرگونه ارتباط و مکاتبه، ماهانه تنها دوبار امکان ملاقات دارد و تحت شرایط انزوای شدید بسر می برد.

با آنکه دوران محکومیت آسانژ سپری شده و او باید روز ۲۲ دسامبر از زندان آزاد می شد، به دلیل این عقیده قاضی بخش که آسانژ ممکن است پس از آزادی «بار دیگر فرار کند»، همچنان در زندان بسر می برد.

سردبیر تارنمای ویکی لیکس اعلام کرد که این حکم دادگاه نشاندهنده «برخورد متعصبانه» با بنیانگذار ویکی لیکس در نظام قضایی انگلیس است.

گفتنی است آسانژ که هم اکنون به دلیل شرایط نامناسب جسمانی در بیمارستان زندان بسر می برد، ماه فوریه برای بررسی امکان استردادش به آمریکا در یک جلسه دادرسی شرکت خواهد کرد. وی با ۱۸ اتهام مواجه است؛ از جمله افشای اطلاعات محرمانه و ملی آمریکا.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.