رفسنجان - شهردار رفسنجان گفت: هیچ نظارتی بر قیمت مصالح ساختمانی اعم از شن و ماسه و… وجود ندارند و قیمت‌های به شدت بالا است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عظیمی‌زاده عصر شنبه در جلسه بررسی طرح اقدام ملی مسکن در رفسنجان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: باید برای بازآفرینی شهری و بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی اهدافی دنبال شود یکی اینکه خدمات زیربنایی مانند اصلاح معابر، آب و برق و... خدمات روبنایی شامل پارک، مراکز درمانی، آموزشی و ...است که توسط دستگاه‌ها تأمین شود.

وی افزود: ساخت و سازها باید با رعایت ضوابط و معیارهای حاکم بر شهر کیفیت پیدا کند که یک بخش از آن وظیفه شهرداری است که آن را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: دولت با تأمین زمین و دستگاه‌ها برای استقرار خدمات باید هماهنگ باشند تسهیلاتی دولت در اختیار سازندگان قرار دهد که یکی از مشکلات جدی که داریم سند مالکیت است که جلوی وام گرفتن را می‌گیرد و خیلی از کسانی که شرایط وام دارند بابت وثیقه دچار مشکل شده‌اند که باید راهکاری در این زمینه باشد و به هرنحوی باید مشکل دریافت وام برطرف شود.

شهردار رفسنجان تصریح کرد: نگاه ‌ما به پروژه‌های شهری نگاه سرمایه‌گذاری است و هر پروژه‌ای که شهرداری کار می‌کند باید ارزش افزوده به شهر و سرمایه‌های مردم بدهد.

عظیمی زاده با اشاره به اینکه در رفسنجان نگاه از قصب به متر تبدیل شده باید نگاهمان این باشد که سرمایه‌گذاری است باید تسهیل‌گری شود، یادآور شد: هر چه حجم ساخت و ساز در رفسنجان بالا باشد ماندگاری مردم بیشتر می‌شود مردم این شهر باید خدماتی متناسب با اصالت‌شان بگیرند که اگر این خدمات نباشد مهاجرت کلان صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: یک نوع مهاجرت خرد داریم که مردم برای خرید مایحتاج خود به خارج از رفسنجان می‌روند که این نگاه هم باید از مردم دور شود باید تنوع مراکز خرید را بالا ببریم در همه بخش‌ها پیشرفت منوط به تنوع است که مردم راضی باشند.

شهردار رفسنجان با انتقاد از عدم نظارت بر قیمت مصالح ساختمانی در این شهر، تصریح کرد: در رفسنجان نظارتی بر قیمت مصالح ساختمانی نیست در خصوص شن و ماسه و.. خودشان تصمیم می‌گیرند و قیمت‌ها به شدت بالا رفته و این کار هزینه ساخت و قیمت تمام شده مسکن را بالا می‌برد که باید این موضوع حتما کنترل شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.