قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:برای تامین نیاز دانه های روغنی با مشارکت کشاورزان کشت محصول استراتژیک کلزا در استان توسعه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه خمسه در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان در آستانه سال زراعی جدید که عصر شنبه در محل سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شدگفت: با توجه به تحریم های ناجوانمردانه و فشارهای اقتصادی دشمنان بر کشور، بخش کشاورزی می تواند در تامین نیازهای غذایی و حل برخی مشکلات اقتصادی نقش مهمی ایفا کند.

خمسه اظهارداشت: شاخص های اقتصادی استان به دلیل توسعه بخش کشاورزی ارتقا پیدا کرده که این موفقیت با همدلی و هم فکری همه دست اندرکاران امر کشاورزی و بهره برداران بدست آمده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده در تثبیت تولید محصولات کشاورزی یادآورشد:امسال هم باید در تولیدمحصولات زراعی با همکاری کشاورزان اقدام کنیم تا چون گذشته در این مسیر موفق عمل شود.

وی اظهارداشت: در سال زراعی جدید وزارت جهاد کشاورزی اهتمام ویژه ای به کشت محصول کلزا دارد و بر اساس برنامه ابلاغی بیش از ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت این محصول استراتژیک خواهد رفت.

خمسه تصریح کرد: امسال در تامین آب و بذر مورد نیاز برای کشت کلزا دراستان مشکلی نداریم و کشاورزان می توانند اقدامات لازم را برای کشت این محصول انجام دهند و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها نیز با توجه به برنامه ابلاغی می توانند نسبت به کشت محصول کلزا اقدام کنند.

وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده در بخش الموت غربی و شرقی نیز کشت محصول کلزا به عنوان کشت دوم در دستور کار قرار گرفته است.

ئییس سازمان جهاد کشاورری استان قزوبن تصریح کرد: برای افزایش عملکرد تولید محصولات کشاورزی از بذرهای مناسب و گواهی شده استفاده می شود که در این میان تحقیقات چند ساله در بخش بذر در استان و کشور نباید نادیده گرفته شود بلکه لازم است کشاورزان را به استفاده از بذور گواهی شده ترغیب کنیم تا بهره برداران بذر مورد نیاز خود را از مراکز و واحدهای تایید شده تهیه کنند.

خمسه افزود: در توزیع کود هم کارشناسان و مسئولان مراکز جهاد کشاورزی باید دقت و نظارت بیشتری کنند تا این نهاده در مسیر درست

توزیع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: با اقدامات انجام شده در مبارزه با مگس زیتون، امسال خسارت آفت مگس زیتون

کاهش چشم گیری داشته است.

وی از مسئولان جهاد کشاورزی خواست ضمن جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این زمینه دقت و نظارت بیشتری کنند.

در این جلسه از خدمات صادقانه محمد مهاجری قائم سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین که به افتخار بازنشستگی نائل شده است تقدیر شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.