یزد ـ استاندار یزد گفت: مسائل حوزه زنان در استان یزد فراتر از کارگروه های تخصصی دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی عصر شنبه در دیدار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با آیت‌الله ناصری یزدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه توجه ویژه‌ای به بحث خانواده در استان یزد وجود دارد اظهار داشت: با حمایت‌هایی که از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد انجام می‌شود، برنامه‌های مختلفی در سطح استان دنبال می‌کنیم.

استاندار یزد بیان کرد: این حمایت‌ها سبب شده که ظرفیت‌های مختلفی فراتر از موضوع کارگروه زنان و خانواده به خدمت این موضوع درآیند و مسائل مرتبط به امور خانواده و تحکیم بنیان آن در استان به صورت جدی مطرح است.

وی ادامه داد: بخش زیادی از خطبه‌های نماز جمعه استان یزد هم مربوط به مسائل مرتبط با حوزه خانواده است و در هر هفته مباحث جدیدی در این زمینه به صورت سلسله‌وار مطرح می‌شود.

طالبی با بیان اینکه بخشی از طرح‌های مطرح شده در ارتباط با موضوع خانواده در استان یزد در شورای فرهنگ عمومی کشور هم مطرح شده است، خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد هم اقدامات بسیار گسترده‌ای در این حوزه انجام داده‌اند و تجربه‌های این سازمان‌ها سبب استفاده دیگر استان‌ها از دستاوردهای آنها شده است.

استاندار یزد عنوان کرد: در استان یزد ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه بانوان وجود دارد که خوشبختانه همین ظرفیت‌ها توانسته زمینه پیشرفت یزد در زمینه‌های مختلف را فراهم کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افتخاراتی که یزد امروز به آنها می‌بالد به واسطه تلاش و حضور بانوان است، گفت: در بسیاری از این افتخارات خانواده نقش بسیار مهمی دارد و زنان یزدی به عنوان محور اصلی خانواده‌ها، به خوبی نقش خود را ایفا کرده‌اند.

طالبی خاطرنشان کرد: یزد قبل از اینکه درگیر چالش های مدرنیته شود، خانواده نقش بسیار اساسی داشته و تا امروز هم این نقش را حفظ کرده اند و بسیاری از این افتخاراتی که یزد کسب کرده از مادران به دست آورده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.