چند ایرانی که در کشور آلمان زندگی می‌کنند، با تشکیل یک تیم فوتبال اقدام به حضور در لیگ محلی شهر کلن کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، برخی از مردم ایران به کشورهای مختلف دنیا مهاجرت می‌کنند و در شغل‌های گوناگون مشغول کار می‌شوند. در این بین گاهی دورهمی‌های ایرانی‌ها در شهرهای مختلف جهان، تبدیل به تیم‌هایی می‌شود که تشکیل آنها، جدا از نتیجه و برد و باخت، شوق،‌ انگیزه و خصوصاً زنده نگه داشتن نام ایران را در پی دارد.

یکی از تیم‌هایی که چند ماهی است در کشور آلمان فعالیت می‌کند،‌ تیم فوتبال «KING OF PERSIA» است که در لیگ محلی شهر کلن آلمان حضور دارد و توسط گروهی از هنرمندان ایرانی تشکیل شده که بیشتر آنها در زمینه سینما فعالیت دارند. سرپرستی و مربیگری این تیم برعهده علیرضا قره‌خانی،‌ بدلکار معروف ایرانی که سابقه کار در فیلم هشدار برای کبری ۱۱ را دارد، است.

قره‌خانی درباره اهداف تشکیل این تیم و فعالیت‌های آن گفت: خوشبختانه تیم خوبی با دوستان حاضر در آلمان تشکیل دادیم. این ایده حدود هفت ماه پیش به ذهن من رسید تا تیمی درست کنیم که فقط بچه‌های ایرانی در آن حضور داشته باشند. بعد از آن هم در گروهی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی داشتیم، اعلام کردم نیاز به چند بازیکن داریم و سپس از حدود ۸۰ نفر تست گرفتیم و در نهایت ۲۰ نفر را برای تیم‌مان انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: یکی از نفراتی که اعلام آمادگی کرد، پویا سامان‌نژاد است که در ایران سابقه داوری داشت، من هم تمام نفرات را به او سپردم تا تیم را جمع کند. بعد هم با ثبت‌نام بازیکنان، مجوز بازی آنها را گرفتیم. خوشحالیم که چند جوان ایرانی را در کشوری دیگر کنار هم جمع کردیم و چند ساعتی را دور از فضای کار، در کنار ایرانی‌ها ورزش می‌کنیم. این برای اولین‌بار است که تیمی به این شکل تشکیل می‌شود. بچه‌ها هم با جان و دل بازی می‌کنند. در تیم ما از بازیکن ۱۹ ساله داریم تا ۷۵ سال.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.